OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Vi söker timvikarier inom vård och omsorg till Ale kommun!
Skicka ansökan Annonsen har utgått
Vårdbiträde
Annonsen har utgått

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara med och forma morgondagens Ale. Hos oss är du med och levererar service och tjänster av bästa kvalitet till Aleborna. Tillsammans skapar 2 500 medarbetare ett Ale, kommunen som fokuserar på invånarna och deras behov. Bli en av oss! Om arbetsplatsen Bemanningsplaneringen förser verksamheterna inom socialförvaltningen med timvikarier. Vikarierna arbetar inom hemtjänst, äldreboende och funktionsstöd i hela Ale kommun. Tillsammans med andra medarbetare skapar du goda förutsättningar för våra medborgare som är i behov av stöd. Arbetsuppgifter Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie inom äldreomsorg eller funktionsstöd!  Ska du arbeta som vikarie hos oss är det är viktigt att du brinner för att arbeta med människor som av olika skäl behöver stöd i sin vardag. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat praktisk hjälp med personlig omsorg, stöd vid måltider, inköp och att följa med på aktiviteter. I arbetet som vikarie ska du även dokumentera och utföra insatser utifrån delegation från sjuksköterska, till exempel att ge mediciner. För att skapa de bästa förutsättningarna för dig att komma in i arbetet får du även en gedigen introduktion samt att du får gå utbildningar anpassade till arbetet.  Som vikarie lägger du tillgänglighet i vårt vikariehanteringssystem Time Care Pool. Arbetsplatserna har varierande arbetstider och du tjänstgör på dagtid, kvällstid, nattetid och helger. Som vikarie är det bra att lägga mycket och bred tillgänglighet för att kunna bli bokad när verksamheterna har behov!  Kvalifikationer - Du som söker ska ha fyllt 18 år. - Du behöver kunna kommunicera och dokumentera på god svenska. - B-körkort är ett krav om du söker arbete inom vissa verksamhetsområden (hemtjänst och funktionsstöd bland annat) - Det är meriterande om du har en godkänd eller pågående utbildning från omvårdnadsprogrammet eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är även detta en merit. - För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd. Detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället. Vi söker dig som har en stor personlig mognad, är engagerad och ansvarsfull samt har ett gott bemötande. Du ska tycka att det både är stimulerade och roligt att arbeta tillsammans med människor. Vi söker även dig som har god samarbetsförmåga och som har god förmåga att skapa relationer! Övrigt Vi rekryterar löpande till denna tjänst och skickar svar till dig så snart vi gått igenom ansökningarna!  Ansökan Vi hanterar inte ansökningar via pappersform eller e-post. I denna rekrytering har vi valt att använda oss av urvalsfrågor istället för personligt brev. Rekryteringsprocessen I rekryteringsprocessen kommer du få gedigen information gällande hur är det att arbeta hos oss, både genom vår portal och när du blivit inbjuden till intervju. Vi kommer under rekryteringsprocessen främst ha teamsintervjuer. Senare i processen kommer även referenser tas och utdrag ur belastningsregister efterfrågas. I slutfasen av rekryteringen ska du göra ett språktest och lämna utdraget från belastningsregistret fysiskt i handen till ansvarig rekryterare på kontoret. Det går också att få utdraget i din digitala brevlåda om du till exempel har Kivra. Utdraget ska vara giltigt (högst ett år gammalt). Ansök gärna redan nu för att kunna uppvisa det vid intervjun. Ansökningsblanketten hittar du via länken nedan: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Vi ser fram emot din ansökan!  Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.  Dina personuppgifter behandlas i Varbi under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Varbi-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Mer info

Anställningsform -
Publicerad 2024-09-01
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 40
Varaktighet 6 Månader eller längre
Hemsida Länk