OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Manager Supply Chain Management
E.ON Home AB Annonsen har utgått Obestämd ort
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida eon.com
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-08-30

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 75.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar. Om oss Du kommer bli en del av vår nyskapade avdelning Customer Fullfilment som har ett ansvar för våra kundanpassade helhetslösningar inom sol, batteri och ladd infrastruktur. Tillsammans har vi hand om våra fysiska produkter och hjälper våra kunder att hitta rätt lösning för deras behov, oavsett om det gäller t.ex. solpaneler, batterilagring eller laddboxar. Inom Customer Fullfilment har vi ett stort fokus på att ständigt utveckla vår affär samtidigt som vi värdesätter en hög kundnöjdhet längs vägen. Vi ansvarar för hela flödet från inköp till teknisk design och slutligen installation samtidigt som vi säkerställer att det genomförs med högsta kvalitet genom hela kedjan. Inventory Management är ett nytt team inom avdelningen vilket är därför som vi nu söker efter en engagerad ledare till teamet och hoppas att det kan vara just dig vi söker!  Din roll Som Chef för Inventory Management erbjuds du en nyckelroll med fokus på att optimera vår inköpsprocess av våra produkter inom sol, batteri och ladd infrastruktur. Du kommer leda ett team specialister som ansvarar för att säkerställa optimal lagerhantering och en säker leverans av våra produkter. I din roll kommer du arbeta nära verksamheten och supportera dina medarbetare i sakfrågor samtidigt som du ser till att det dagliga flödet fungerar. Med ditt strategiska helhetsperspektiv driver du organisationen mot uppsatta mål och ansvarar för uppföljning av dessa.  I din roll ingår att utveckla och implementera strategier för lageroptimering och förbättring samtidigt som du ser till våra kunders behov och är lyhörd för marknadens skiftningar. Du kommer ingå i ledningsgruppen för avdelningen där du förväntas bidra med en helhetsöverblick kring vår affär. Om dig vi söker För att ha rätt förutsättningar i rollen söker vi dig som har erfarenhet av ledarskap samtidigt som du är trygg i din roll som ledare. Vi ser att du har erfarenhet inom supply chain från operativ verksamhet med förståelse för hur processen inom inköp och försäljning fungerar. Om du har haft personalansvar i en tidigare roll ser vi det som positivt, men vi är också nyfikna på dig som nu vill ta steget mot en sådan roll. Har du dessutom erfarenhet av förändringsledning ser vi det som positivt för rollen.   Som ledare är du empatisk samtidigt som du utstrålar ett förtroende och engagemang för dina medarbetare. Du är en närvarande ledare som tycker om att agera bollplank genom stöttning och vägledning. Som person tror vi att du trivs i en dynamisk miljö där du ges möjlighet att utmana och förändra. Du har en fallenhet för att få processer på plats samtidigt som du motiveras av att ta fram och följa upp KPI:er utifrån ditt verksamhetsområde. Ditt ledarskap kännetecknas av en vilja att vidareutveckla genom förändringsledning och du är duktig på att hitta nya vägar som får såväl vår affär som ditt team att växa. Slutligen, hoppas vi att du trivs i en miljö där du ges möjlighet att växla mellan såväl operativt som strategiskt arbete. Hur är det hos oss? På E.ON arbetar vi aktivt med inkludering - det är avgörande för att driva energiomställningen framåt. Vi vill att just du ska känna dig välkommen! Vi strävar efter att skapa en trygg arbetsmiljö med meningsfulla arbetsuppgifter och goda möjligheter till utveckling. Vi fortsätter hela tiden att utmana oss själva för att skapa en välkomnande arbetsplats, där vi hoppas att du kommer att trivas. Vi arbetar också för ett mer hållbart energisamhälle, men det är minst lika viktigt att våra medarbetare har förutsättningar att värna om sin egen hållbarhet. Vi erbjuder därför bra förmåner för att du ska må bra och ha god balans mellan arbete och fritid. Några av dessa är arbetstidsförkortning som är högre än branschens standard, hälsoförsäkring, fri sjukvård och mer därtill! Varmt välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdag är 13 september. För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef: Jessica Svantesson, +46 730 219422 För fackliga frågor, vänligen kontakta: Bodil Sundmark, +46 730 8955324 Akademikerna, [email protected] Michael Andersson, Ledarna, [email protected]

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons