Vi söker operativ inköpare till kund i Linköping
AxÖ Consulting 14 dagar kvar Linköping
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-08-30

AxÖ Consulting är ett konsult- och rekryteringsföretag med kontor i Karlskoga, Örebro, Luleå, Umeå, Örnsköldsvik, Skellefteå och Malmö. Vi erbjuder tjänster inom rekrytering, bemanning, strategisk kompetensförsörjning och mycket mer. Är du en inköpare med förmåga att driva effektivitet och kvalitet i varje steg av inköpsprocessen? Vår kund i Linköping söker nu en operativ inköpare som kan ta sig an en spännande roll med ansvar för att optimera inköpsstrategier och säkra leveranser. Detta är initialt ett konsultuppdrag som på sikt kan övergå till anställning hos kund. Din framtida utmaning Som operativ inköpare kommer du att spela en nyckelroll i företagets inköpsavdelning. Du kommer att ansvara för att genomföra inköp och hantera leverantörsrelationer, säkerställa att alla inköp uppfyller både kvalitet- och kostnadsmål, och arbeta för att förbättra inköpsprocesser. Din roll kommer att vara avgörande för att stödja företagets verksamhet genom att säkerställa att alla material och tjänster levereras i tid och enligt specifikation. Arbetsuppgifter: - Säkra att inköpsstrategi, arbetssätt och inköpspolicy tillämpas. - Upprätta inköpsorder baserad på inköpsanmodan. - Genomföra köpberedning i samråd med strategisk inköpare och köpkvalitet. - Leveransbevaka. - Mäta, analysera och förmedla överenskomna KPI:er till leverantörer. - Ansvara för registervård, t.ex. ledtid, för ett antal inköpsartiklar. - Säkerställa att exportkontrollkrav hanteras och är uppfyllda. - Handlägga reklamationsärenden i samråd med köpkvalitet. Kvalifikationer: - Erfarenhet av operativt inköpsarbete, gärna inom en industriell eller teknisk miljö. - God förståelse för inköpsprocesser, leverantörshantering och förhandlingsteknik. - Förmåga att arbeta självständigt och driva processer framåt. - Starka kommunikationsfärdigheter och förmåga att bygga relationer både internt och externt. - Organisatorisk skicklighet och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Om konsultuppdraget Som konsult är du anställd av AxÖ Consulting, alternativ driver du ditt eget bolag men arbetar på uppdrag hos någon av våra kunder. Vi har lång erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen, vi vet därför hur viktigt det är att ge dig rätt grund att stå på för att vi tillsammans ska kunna bedriva en professionell konsultverksamhet. Hos oss får du chansen att utvecklas i din yrkesroll samtidigt som du stärker ditt CV på några av regionens, och till och med Sveriges, mest ansedda och attraktiva bolag. Att arbeta som konsult via AxÖ Consulting är tryggt, roligt och utvecklande. För att du ska trivas erbjuder vi dig kollektivavtalade anställningsvillkor och vi arrangerar regelbundet sociala aktiviteter så att vi kan lära känna varandra lite bättre. Information och ansökan Detta är en annons för konsultuppdrag hos en av våra kunder i Linköping. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. För frågor om uppdraget, vänligen kontakta konsultansvarig: Angelica Mäenpää: [email protected] Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan! AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post. Varmt välkommen med din ansökan.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons