Projektinköpare
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-08-28

Om Olsbergs

Olsbergs utvecklar, designar och tillverkar elektro-hydrauliska styrsystem för mobila maskinapplikationer och är världsledande på styrsystem till lastbilskranar och skogskranar. Styrsystemen kännetecknas av goda regler- och samkörningsegenskaper som är mycket uppskattade av kranförare och mer än 20 000 system finns installerade runt om i världen. Bakom styrsystemens höga prestanda ligger mer än 40 års oavbrutet utvecklingsarbete och ett 30-tal patenterade innovationer. Tillverkningen av samtliga produkter sker i egna fabriker i Eksjö och Vallentuna för fullständig kontroll av hela produktionskedjan från minsta detalj till färdiga system.

Arbetsuppgifter

Som projektinköpare på Olsbergs kommer du att jobba brett inom ditt område. Arbetsuppgifterna består bland annat av

  • Löpande projektinköp av komponenter till ritningsbundna detaljer och konstruktioner samt underhåll i produktionen
  • Produktionsberedning av strukturer, ritningsbundna detaljer kopplade till projekt samt underhåll i produktionen
  • Köpa in material, tjänster samt lägga ut arbeten internt på företagets prototypverkstad
  • Samverka internt gällande vad som görs internt och vad som läggs ut hos leverantör
  • Samspela med övriga funktioner och avdelningar inom Olsbergs som produktion, konstruktion, inköp, produktionsplanering mm.
  • Bevaka leveranser och hantera ev. avvikelser
  • Kostnads kalkylera projektet/inköpet utifrån offerter, analys, eller erfarenhet av tidigare inköp.
  • Arbeta aktivt med kostnadseffektiviseringar
  • Arbeta aktivt med leverantörer, val av leverantörer gällande kostnader inom projektinköp.
  • Strategiskt inköpsarbete


I arbetet ingår även att vara delaktig i förbättringsarbetet inom Olsbergs

Rollen är en heltidstjänst men arbetet som projektinköpare utgör 50-75% av en heltid. Resterande arbetstid kommer fyllas med inköps- och/eller projektledning beroende på vald kandidats profil

Kvalifikationer

För att lyckas i denna roll ska du ha:

  • Akademisk eller eftergymnasial utbildning inom Ekonomi/Supply Chain eller motsvarande arbetslivserfarenhet hos företag med tekniska produkter.
  • Goda kunskaper och erfarenhet av arbete i en digital miljö.
  • Har goda kunskaper i något ERP-system, gärna Microsoft Dynamics AX.

Meriterande:

  • Erfarenhet av Google Sheets, Docs, Slides etc.
  • Projektledning

Personliga egenskaper:

  • Du är en god kommunikatör som har förmågan att skapa förtroende hos kollegor och leverantörer.
  • Du har god samarbetsförmåga med hög social kompetens.
  • Du är nyfiken och vill, samt har förmågan att lära dig nya saker.
  • Analytisk med en förmåga att prioritera dina uppgifter
  • Självgående, drivande


Olsbergs erbjuder dig

Som anställd hos Olsbergs får du möjlighet att utvecklas inom flera affärsområden. Arbetsuppgifterna är varierande och ger stora möjligheter till påverkan, egna initiativ uppmuntras och du kommer att få jobba med mycket frihet under ansvar.

Tjänsten vi erbjuder är baserad i Eksjö där vi sitter i en modern kontorsmiljö med direkt tillgång till produktion.

Är du intresserad av att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö och vara med att utveckla Olsbergs och tekniken framåt så är du välkommen att kontakta oss.

Olsbergs är en del av Hiab som är en världsledande leverantör av lasthanteringsutrustning för vägtransporter och tillhörande intelligenta smarta uppkopplade lösningar. Globalt så har Hiab 3 800 anställda och inkluderar bland annat varumärken som HIAB, EFFER, MOFFETT, LOGLIFT, JONSERED och MULTILIFT

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons