OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Nobis Hospitality Group söker Marknadschef
Nobis Collection Annonsen har utgått Stockholm
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida nobis.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-08-26

Nobis Hospitality Group är en ledande aktör inom hotell- och restaurangbranschen med en passion för att skapa minnesvärda upplevelser för våra gäster. Med flera prestigefyllda hotell och restauranger under vårt paraply, strävar vi efter att kombinera tradition med innovation för att ständigt överträffa våra gästers förväntningar. Vi söker en kreativ och driven marknadschef som brinner för att skapa resultat genom strategisk marknadsföring. Som marknadschef för Nobis Hospitality Group kommer du att spela en nyckelroll i att stärka våra varumärken och driva verksamhetens tillväxt genom målmedvetna och säljdrivande marknadsaktiviteter, du kommer att ansvara för verksamhetens marknadsstrategi, marknads- och aktivitetsplan samt verkställande av dessa. Du rapporterar direkt till vice VD och ingår i ledningsgruppen.   Ansvarsområden: • Strategisk Marknadsföring: Utveckla och genomföra en övergripande marknadsföringsstrategi för att positionera och differentiera våra hotell och restauranger på marknaden.  • Teamledning: Du leder och motiverar våra PR- och Ecommerce-team, säkerställer en hög samarbetsnivå och förstärker kommunikationen mellan våra enheter • PR och Kommunikation: Strategiskt planera PR-aktiviteter och säkerställa att Nobis varumärke är konsekvent och starkt representerat i alla kanaler. • Ecommerce: Du tar vår ecommercestrategi till nästa nivå med målsättning att öka  onlineförsäljning och förbättrar användarupplevelsen på våra digitala plattformar • Konkurrensanalys och Omvärldsbevakning: Bevaka marknadstrender, konkurrens och kundbeteenden och implementera potentiella justeringar för att förbättra våra strategier. • Budgethantering: Ansvara för budgetplanering och kostnadskontroll inom marknadsföring och säkerställ att alla aktiviteter ger en hög avkastning på investeringen. • Uppföljning och Analys: Följa upp och analysera genomförda marknadsföringsaktiviteter, rapportera resultat och föreslå förbättringar. Säkerställ att alla beslut är datadrivna och baserade på tydliga affärsmål.   Kvalifikationer och Erfarenhet: • Minst 3 års erfarenhet av liknande tjänst inom marknadsföring. • Förmåga att fatta strategiska beslut baserade på dataanalys och affärsbehov. • Utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga. • Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.   Personliga Egenskaper: • Resultatdriven och lösningsorienterad med förmåga att hantera flera projekt samtidigt i en snabbrörlig miljö. • Kreativ och innovativ med en stark passion för marknadsföring. • Strukturerad och organiserad, med förmåga att anpassa sig snabbt till förändringar. • En utpräglad teamplayer med god förmåga att bygga relationer internt och externt.   Vad vi erbjuder: • En dynamisk arbetsmiljö inom en av Nordens mest spännande hotellkoncerner, med möjlighet att påverka och bidra till företagets framtida framgång. • En roll med stor kreativ frihet och ansvar. • Möjlighet till personlig och professionell utveckling inom en växande organisation.   Skicka din ansökan till [email protected]

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons