Upphandlare till Region Kronoberg
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-08-25

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län". Upphandlingsenheten är en strategisk enhet som förser Region Kronoberg med upphandlingar inom material, tjänster, utrustning. Vi är en del av ekonomi- och planeringsavdelningen inom regionstaben och bistår med specialistkunskaper inom upphandling, E-handel och avrop. Enheten kommer bestå av ca 20 medarbetare och är placerad i Växjö. ARBETSUPPGIFTER I rollen som upphandlare arbetar du som projektledare under upphandlingsprocessen som innebär att leda, planera, genomföra och administrera upphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar från ramavtal i enlighet med lagen om offentlig upphandling (LOU). Delta i behovs- och kravställningsarbetet utifrån ett upphandlingsperspektiv och genomföra omvärldsanalyser, ta fram upphandlingsstrategier och tidplaner m.m. samt uppföljning av avtal under avtalsperioden. Det förekommer även förhandlingar med leverantörer kopplade till inköp. Arbetet kräver ett nära samarbete med berörda verksamheter, såväl som andra regioner och leverantörer. Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med berörda verksamheter och du driver, koordinerar och skapar engagemang för de strategiska upphandlingsfrågorna. Arbetet innebär bland annat att vara delaktig i att utveckla och effektivisera befintliga processer och metoder i syfte att skapa förutsättningar för organisationen att bedriva effektiv upphandlingsverksamhet med hög utväxling för varje spenderad skattekrona. Vi erbjuder dig ett utvecklande och meningsfullt arbete där du tillsammans med engagerade kollegor kommer att göra skillnad för kronobergarna. KVALIFIKATIONER Du som söker har som minst en eftergymnasial utbildning inom inköp/upphandling, ekonomi, juridik, eller annan för tjänsten relevant utbildning. Meriterande är arbete med upphandling/inköp, gärna inom offentlig verksamhet. För att lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann och arbetar enligt en tydlig process och har förmågan att organisera och planera ditt arbete. Du behöver kunna arbeta självständigt och professionellt i mötet med leverantörer och våra verksamheter och ha lätt att kommunicera i tal och skrift. Viktigt för rollen är också att skapa/vårda goda relationer, genom ett aktivt initiativ i sociala sammanhang. Vidare ser vi att du har en god samarbetsförmåga och servicekänsla. Vilket innebär att kunna anpassa sig och hitta lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. I yrket som upphandlare är det viktigt att hålla sig à jour inom sin profession och sitt expertområde. Du har körkort och god datorvana. ÖVRIGT Bifoga endast betyg, intyg och eventuell legitimation som är relevanta för aktuell tjänst. Vi planerar att hålla intervjuer den 8 oktober. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 2
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons