Category Manager
Randstad 3 timmar kvar Ludvika
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-08-23

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Category Manager för ett konsultuppdrag hos vår samarbetspartner i Ludvika, ett företag som arbetar för en hållbar energiomställning både i Sverige och globalt. För denna roll kan du vara placerad antingen på kontoret i Ludvika eller i Västerås. Vi ser gärna att du kan börja arbeta omgående.

Som Category Manager kommer du att utveckla, planera och implementera en strategi för Inköp & Logistik med fokus på att optimera kostnader, kvalitet, leverans och pålitlighet hos leverantörer och levererade produkter för en tilldelad kategori eller grupp av kategorier. Du kommer att säkerställa att strategin genomförs i enlighet med företagets, PL och Supply Base Managements instruktioner och procedurer.

Om du är engagerad, driven och vill bidra till en hållbar framtid, skicka in din ansökan idag!


För att vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt behöver du bifoga ditt CV i din ansökan. Önskar du även skicka med ett personligt brev eller annan kompletterande information kring din ansökan ber vi dig lägga med det i samma dokument, t.ex. som en inledning på ditt CV. 

Du ansöker på www.randstad.se, innan den 2024-09-16. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta [email protected]

För Randstad är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Randstad Professional är specialiserade inom kvalificerade yrkesroller och är en del av Randstad, en global ledare för talanger med visionen att vara världens mest rättvisa och specialiserade talangföretag. Med huvudkontor i Nederländerna verkar Randstad på 39 marknader och har cirka 40 000 medarbetare. Genom detta globala nätverk i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är akademiker eller specialist. Som en partner för talanger och genom vår utpräglade specialisering hjälper vi dig att att säkra rätt jobb, utveckla relevant kompetens och hitta tillhörighet i arbetslivet. 


Ansvarsområden

Dina arbetsuppgifter inkluderar:

  • Utveckla och implementera strategier för inköp och logistik.
  • Optimera kostnader, kvalitet och leveranssäkerhet för leverantörer och produkter.
  • Arbeta i en dynamisk miljö med många kontaktytor och varierande arbetsuppgifter.
  • Samarbeta nära med teamet och andra intressenter för att säkerställa framgångsrik leverans.

Kvalifikationer

Din bakgrund:

  • Akademisk examen inom relevant område: Teknik, Ekonomi & Administration, Supply Chain Management eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
  • Minst 2-3 års erfarenhet av inköp/supply chain.
  • Genuint intresse för tekniska komponenter och system.
  • Flexibilitet och förmåga att hantera allt från strategiskt arbete till materialuppföljning och arbete i ERP-system.
  • Du är en lagspelare med starka kommunikativa och samarbetande förmågor och gillar att interagera med andra människor.
  • Engelska är ett krav, och svenska är meriterande.
  • Tjänsten kan utföras på distans i dialog med närmaste chef.

Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons