OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Social och flexibel supporttekniker för utvecklande uppdrag
IT-tekniker Supporttekniker Servicedeskmedarbetare
Utgått

Arbetsbeskrivning

IT-bemanning är ett socialt och personligt IT-konsultföretag där vi värdesätter den enskilda medarbetaren. Har du de rätta egenskaperna - social, driven och tävlingsinriktad så kan vi ge dig de rätta förutsättningarna för ett roligt och stimulerande arbete som konsult hos någon av våra kunder.IT-bemanning är ett dotterföretag till IT-konsultföretaget Xperta AB och som är specialiserade inom området IT-infrastruktur.

Letar du efter en arbetsplats som ger stor möjlighet till varierade arbetsuppgifter och utveckling? För vår räkning söker vi en social IT-tekniker som har ett starkt kundfokus med erfarenhet av support för långsiktigt konsultuppdrag i centrala Stockholm. Vi värderar gärna flexibilitet då den fysiska arbetsplatsen kan variera stundvis.

Din profilVi söker dig som har två års erfarenhet av IT-support, du har stort kundfokus och tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd, flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du glad, social och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt. I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och att kunna ge god service och ett bra kundbemötande. Vi ser gärna att du som person tycker om att resa, då möjligheten erbjuds, men inget vi ser som ett krav. B-körkort är däremot ett krav.

Rollen:Du kommer till större delenatt ingå i ett tätt servicedesk team som ger support till företagets ca 200 användare på plats samt till ett 30-tal mindre kontor runt om i världen. Du kommer även få erfarenhet av andra servicedesk teams och kommer få bra möjlighet till egen utveckling.

Som servicedesk-medarbetare supporterar man kundens användare via telefon, mejl, remote och i person som on-site. Servicedesken hanterar både 1:st och 2:nd line ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård - och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning av Windows servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer. Rollen ställer höga krav på service och kundbemötande.

För att klara av rollen ska du ha goda, generella kunskaper inom:

  • Supportera MS Office 2013/16
  • Office 365 och kringliggande tjänster
  • Supportera datorer med Windows 7 & 10
  • Administration i Active Directory och MS Exchange
  • Windows server
  • Nätverk
  • Felsöka hårdvara och kringutrustning
  • Ärendehanteringssystem, Service Now är meriterande
  • Svenska och engelska i tal och skrift

Välkommen med din ansökan!

Mer info

Anställningsform Vanlig anställning
Publicerad 2024-08-23
Lön Fast månads- vecko- eller timlön
Antal platser 1
Varaktighet Tillsvidare

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Liknande jobb

IT-chef Tekniker IT-ombud IT-ledare IT-ekonom IT-lärare IT-support IT-tekniker IT-specialist Drifttekniker IT-säkerhetschef IT-servicetekniker IT-systemspecialist
Igår
IT-support IT-generalist IT-drifttekniker IT-projektledare IT-systemtekniker It-supporttekniker
19 dec