OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Verksamhetschef personlig assistans LSS
Assistansporten AB Annonsen har utgått Haninge
Skicka ansökan

Assistansporten är ett omsorgsföretag som arbetar med personlig assistans, ledsagning, avlösning och hemtjänst stationerat i södra Stockholm.

Våra ledord är kontinuitet, respektfullt bemötande, delaktighet och omtanke.

Senaste tiden har vi snabbt expanderat vår verksamhet därför söker vi just nu en verksamhetschef som ansvarar för vår personliga assistans samt avlösning och ledsagning inom LSS.

I rollen som Verksamhetschef kommer du ha övergripande personalansvar på din verksamhet. Rollen innebär också övergripande ansvar över kontakter med beställare, kunder, biståndshandläggare osv. Detta innebär en del resande i tjänsten för möten med kommuner och myndigheter. Du kommer att arbeta nära ledningsgruppen, utifrån gällande målsättningar, strategier och andra riktlinjer.

Du erbjuds

  • Ledarskapsutbildningar för chefer

  • Flexibla arbetstider med möjlighet att arbeta hemifrån

  • God löneutveckling

  • En växande arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter


Arbetsuppgifter

  • Leda verksamheten och driva förändringar

  • Säkerställa rutiner för personalen

  • Bevaka processer, rutiner och ledningssystem

  • Ansvar för budget, personal och arbetsmiljö

  • Rekrytering efter verksamhetens behov

  • Skapa starka relationer med sjukvården, myndigheter och andra intresseorganisationer

  • Kvalitetsuppföljning av verksamheten


Om dig

Vi söker dig som har en högskoleexamen som socionom, sjuksköterska, arbetsterapeut, beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst 1,5 års erfarenhet av arbete i ledande position, företrädesvis inom vård eller omsorg.

Du motiveras av utmaningen att utveckla verksamheter inom ramen för tillgänglig tid och budget. Du som är snabbfotad och starkt resultatorienterad har tidigare erfarenheter av att vända verksamheter kommer att glädjas åt möjligheten att implementera metoder du själv sett goda resultat av. Som chef och ledare har du ett strategiskt perspektiv i alla dina beslut och handlingar. Du har en tydlig och konkret kommunikationsstil som inger förtroende och lämnar få frågor obesvarade.

  • Har en avslutad högskole- eller universitetsutbildning inom relevant område, ex. beteendevetare, socionom, sjuksköterska etc.

  • Har minst 3 års erfarenhet av personal, budget och arbetsmiljöansvar inom LSS.

  • Har flytande kunskaper inom svenska i både tal och skrift.


Det är mycket meriterande om du innehar B-körkort

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:

  • Strukturerad

  • Strategisk

  • Serviceinriktad

  • Kommunikativ



Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons