OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Inköpare till GKN Aerospace i Trollhättan
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida skill.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-08-15

Som inköpare på GKN Aerospace arbetar du med ett stort kundfokus i en internationell miljö med leverantörer runt om i Europa och i USA. Här arbetar du internt i samarbete med kompetenta kollegor från många olika områden inom företaget samt externt med dess leverantörer. Vi söker dig med en relevant högskoleexamen och förutsättningar att skapa goda leverantörsrelationer. Låter detta som en tjänst för dig? Sök idag då vi arbetar med löpande urval! Om företaget GKN Aerospace Sweden ingår i GKN Aerospace, som tillverkar motorkomponenter, flygplansstrukturer, kabinfönster, kablage och mycket mer till många av världens flygplan. Företagen i Aerospace-divisionen som arbetar med delar till flygmotorer bildar tillsammans Engines och vid vår anläggning i Trollhättan utvecklar och tillverkar vi avancerade delar till motorer för flygplan och rymdraketer. Vi arbetar även med motorunderhåll. GKN Aerospace har produktionsanläggningar i Trollhättan, Kongsberg (Norge), Mexiko och USA. De har även ett ingenjörskontor i Bangalore, Indien och kontor i Stockholm (Public Affairs) och i Göteborg. Huvudkontoret för Engines ligger i Trollhättan. Dina arbetsuppgifter Här arbetar du med att stödja direktupphandling på GKN Aerospace Sweden, främst med bearbetade och tillverkade delar. Rollen kräver både strategisk och operativ kompetens tillsammans med hög förmåga att arbeta självständigt för att uppnå dina mål. Du kommer att ha ett nära samarbete med interna och globala intressenter inom produktion och värdeströmmar, strategisk planering, ingenjörsteam, juridik och varuteam. Huvudsakliga arbetsuppgifter: - Inköp av produktionsmaterial - Hantera förändringar i efterfrågan och uppdatera leveransscheman till leverantörer - Hantera prestanda för leverantörer samt skapa goda leverantörsrelationer - Delta i produktionsplanering för att säkerställa produktionstillgänglighet - Övervaka leveranser - Ansvara för ändringskontroll för platsupphandling, exportkontroll och ITAR-uppfyllelse - Se till att leverantörer uppfyller sitt ansvar enligt kontrakt - Stöd vid utveckling och implementering av strategier i samordning med global Commodity Management - Ansvar för KPI:er såsom inköpsorderrester, lager, produktprisavvikelser och leverans i tid Din profil Vi söker dig som har ett affärsmässigt tänk och ett intresse för att arbeta proaktivt med ett högt tekniskt innehåll. Du är målinriktad och kan arbeta både självständigt och i team. Här värdesätts ett kreativt tänkande och handlande samt flexibilitet att anpassa sig till nya situationer och nya kontakter. Krav för tjänsten: - Kandidatexamen inom ekonomi och/eller ingenjörsområdet - God kunskap i MS Office-verktyg och SAP - Mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift Meriterande: - Kunskaper om flygprodukter och -tekniker - Erfarenhet från kommersiellt uppdrag Ansökningsförfarande I den här rekryteringen samarbetar GKN Aerospace med Skill. Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd på Skill med goda möjligheter till fortsatt anställning på GKN. Om du har frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Emma Zakrisson via mail [email protected]. Om oss Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech. Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag. People change – everything.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons