OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Strategisk inköpare till Securitas Technology!
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-08-14

Securitas Technology är Securitas-koncernens satsning på framtidens säkerhet som vuxit fram ur den kraftfulla sammanslagningen av STANLEY Security och Securitas Electronic Security. Vi är ett innovativt och teknikfokuserat företag som erbjuder de mest moderna säkerhetstekniska lösningarna till våra företagskunder. Idag är vi 13 000 kompetenta medarbetare placerade i 40 olika länder. Genom att arbeta på Securitas Technology har du möjlighet att växa i en global organisation samtidigt som du bidrar till att skapa en tryggare miljö för människor runt om i världen. Vi söker efter en kollega inom strategiskt inköp till vår inköpsavdelning. Vill du driva strategiskt inköpsarbete i en dynamisk och komplex miljö? Då kan Securitas Technology vara nästa steg i din utveckling! Så här beskriver en av våra nuvarande kollegor rollen: "Det som gör det roligt att arbeta som strategisk inköpare på Securitas Technology är det stora ansvaret och den breda kontaktytan med både externa och interna intressenter. Man får möjlighet att tillsammans lösa både stora och små utmaningar. Det kräver att du som individ är prestigelös samtidigt som du upprätthåller en hög integritet i varje given situation." Ansvar och uppdrag I rollen som strategisk inköpare får du möjlighet att arbeta med såväl inköpsanalys, projektbaserad upphandling, avtalsförhandling, process och förbättringsarbete inom ditt ansvarsområde. Du blir en del av ett drivet och uppskattat team som både har roligt på jobbet och ständigt jobbar med att skapa mervärde och ökad kvalitet för företaget som helhet. Du kommer att ha en stor flexibilitet med mycket eget ansvar där arbete på distans kombineras med arbete på kontoret på Lindhagen i Stockholm. Dina huvudsakliga uppgifter är: • I samråd med nyckelpersoner från verksamheten identifiera behov, förbereda förhandling, upprätta inköpsavtal och etablera beställningsvägar. • Sätta samman och leda tvärfunktionella projektteam för valda upphandlingar. Vem är du? • Du har en skarp analytisk förmåga och ett intresse för att driva utvecklings- och förändringsarbete.  • Du är strukturerad och har god förmåga att organisera ditt arbete och prioritera uppgifter effektivt. • Du är anpassningsbar och kan hantera förändringar med lätthet. Din flexibilitet gör att du kan arbeta effektivt i olika miljöer och situationer samt att du kan ta dig an varierande arbetsuppgifter. • Du har förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du driver dina arbetsuppgifter framåt på egen hand och har ett starkt ansvarstagande för dina projekt. Grundkrav • Akademisk utbildning inom ekonomi eller någon ingenjörsinriktning. • Minst tre års erfarenhet av strategiskt inköp. • Mycket goda kunskaper i Office-paketet (särskilt Excel). • Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i skrift och tal. Vi erbjuder dig • En bred roll där du själv kan påverka utformningen, samtidigt som du får verktyg och stöd. • Utvecklingsmöjligheter och även internationella karriärmöjligheter i vår globala koncern. • Möjligheten att bli del av en växande bransch och samtidigt bidra till ett tryggare samhälle! Ansökan Tveka inte att höra av dig om du har frågor kring rollen. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. För att bli anställd hos oss krävs svenskt medborgarskap, godkänd registerkontroll hos Länsstyrelsen samt referenstagning. För mer information, tveka inte att kontakta rekryterande chef Marcelo Bozzo [email protected] alternativt rekryteringsspecialist Ida Häll på [email protected].  Vi ser fram emot din ansökan! #LI-DNI

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons