OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Transportkoordinator sökes till välkänt företag i fordonsindustrin!
Perido AB Annonsen har utgått Göteborg
Skicka ansökan

Om tjänsten

Besök hemsida perido.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-08-13

Har du erfarenhet av logistik och/eller transportkoordinering? Har du hög kompetens i Office 365 och analytiska verktyg som Power BI, Power Automate och Qlik? Perfekt! Om du dessutom vill bli del av ett framgångsrikt företag tycker vi att du ska läsa vidare!

Om tjänsten

Perido söker en transportkoordinator till vår kund, ett stort företag och välkänt namn inom fordonsindustrin. Du blir en del av ett team av logistikproffs som ser till att produktionsmaterial når mottagare runtom i Sverige. Du utgår från kontoret beläget i Göteborg.

Dina arbetsuppgifter

Som transportkoordinator är du länken mellan transportörer, cross dock-terminalen och godsmottagaren. Du säkerställer leveransen av varor till rätt plats vid rätt tidpunkt och är en central kontaktpunkt för att hantera mottagarens dagliga behov. Du bidrar genom dagliga operativa prestationer såväl som genom kontinuerliga förbättringsaktiviteter för företaget.

Dina ansvarsområden:

  • Säkra och boka kapacitet på flygplan eller lastbilstrailers
  • Utfärda och/eller hantera transportdokument
  • Uppdatera system med relevant data
  • Interagera och samarbeta med Göteborgs cross dock-terminaloperatör samt transportörer
  • Identifiera och agera på avvikelser i materialförsörjningen
  • Analysera, mildra och informera mottagare om påverkan på materialförsörjningen
  • Agera som en central kontaktpunkt för att hantera alla operativa frågor, rapporterade avvikelser och mottagarens förfrågningar
  • Ansvara för och/eller delta i uppföljningsmöten om driftsprestanda med mottagare
  • Representera avdelningen i operativa möten och transportörmöten när tillämpligt
  • Identifiera och eliminera slöseri i våra processer (kontinuerlig förbättring)

Dina egenskaper

Vi söker dig som är välorganiserad, noggrann och har ett handlingsorienterat förhållningssätt. Du är kommunikativt skicklig, både skriftligt och muntligt. Det hjälper dig och gör dig framgångsrik i ditt samarbete med både interna och externa intressenter. Avslutningsvis har du ett proaktivt förhållningssätt och tycker om att ta egna initiativ för att förbättra rutiner.

Låter detta som en spännande tjänst?

Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!

Kvalifikationer:

  • Erfarenhet av logistik och/eller transportkoordinering
  • Erfarenhet av administration av transportdokument
  • Hög kompetens i Office 365 och analytiska verktyg som Power BI, Power Automate och Qlik
  • Kunskap om VPS och lean-principer
  • Flytande i både svenska och engelska, skriftligt och muntligt

Omfattning och tillträde

Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-01-31. Start 2024-10-01.

Ansökan

Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.

Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl [email protected]. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34738 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.

Om Perido

Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 3 - 6 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons