OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Senior Service/UX designer till CX och Digital Channels in Solna,...
Vattenfall AB Annonsen har utgått Solna
Skicka ansökan
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-08-12

För dig som läser detta vill vi på Netjobs Group AB informera om att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida, inte via e-post eller telefon. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/senior-serviceux-designer-till-cx-digital-channels-in-solna-stockholm-county-sweden-marknadsforing-kommunikation-at-vattenfall-2. Vi ser fram emot din ansökan! Jobbeskrivning Vi söker dig som vill vara med i vår resa att identifiera och kartlägga hur våra kunder upplever våra tjänster, vilka utmaningar de har och vilka förbättringsmöjligheter som finns i den pågående energiomställningen. Vattenfall Eldistribution befinner sig mitt i energiomställningen och har en central roll i den elektrifiering som just nu sker på samhällsnivå. Omställningen innebär kraftigt ökade kundinteraktioner i samtliga kanaler, vilket ställer helt nya krav på bland annat våra digitala kundgränssnitt. CX och Digital Channels är ett team som har i uppdrag att ge medarbetare på Vattenfall Eldistribution en gemensam bild av kundernas behov, upplevelser och utmaningar. Arbetet innefattar att bland annat genomföra kundresekartläggning och user research. Utifrån kartläggningarna har teamet i ansvar att identifiera vilka möjligheter som finns till att förbättra kundupplevelsen och tillsammans med produktägare, utvecklingsteam och andra medarbetare ta fram digitala lösningar som möter kundens behov. Teamet kommer under 2024 växa med personer med kompetens inom service-design, user research, UX-design och produktutveckling. Du kommer ha en viktig och betydande roll när vi utvecklar vårat arbetssätt, mål och visioner tillsammans som ett team. Om rollen Vi söker dig som är designer med servicedesign och UX-design kompetens, då rollen innebär att delvis kartlägga kundresor men också på sikt hjälpa utvecklingsteam att designa lösningar utifrån research och kundinsikter. Som Service/UX designer hos oss kommer du ha möjlighet att påverka och etablera arbetssätt där vi sätter kunden i fokus. Kvalifikationer Vi vet att du kommer utvecklas med oss men ser gärna att du redan har: Flerårig erfarenhet av att jobba med Service/UX design Erfarenhet av att göra research med kunder och kartlägga kundresor Vana att jobba med designverktyg, exempelvis Figma För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en god kommunikatör, på både svenska och engelska. Du är flexibel, lösningsorienterad och trivs i en miljö där du får involvera och inspirera människor runt omkring dig. Vi ser det som meriterande om du även har: Erfarenhet av att etablera kundcentrerade arbetssätt Erfarenhet av att skapa effektiva arbetsflöden för designers Erfarenhet av att jobba datadrivet för att förbättra kundupplevelser Erfarenhet av UX-writing Erfarenhet av produktdesign Ytterligare information Vi erbjuder Hos oss får du möjlighet att arbeta i en företagskultur där vi strävar efter att vara öppna, aktiva och positiva med arbetsuppgifter som utvecklar och utmanar dig. Våra medarbetares och samarbetspartners hälsa och välbefinnande är viktig för oss. En god arbetsmiljö är grundläggande i allt vi gör och säkerheten står alltid i centrum. För oss är det viktigt att dina personliga värderingar stämmer överens med vår kultur som präglas av att göra varandra bättre, ligga steget före samt att hålla vad vi lovar. Vi är övertygade om att mångfald och inkludering leder till nytänkande, förbättrade affärsresultat och ökat engagemang och vi strävar efter att representera mångfalden bland våra kunder och samhället vi verkar i.  Placeringsort: Solna eller Umeå, med möjlighet till hybridarbete För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Jonas Asp på 070 168 39 14 (semester t.o.m. 11 augusti). För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Angeliqa Haapanen på 070 235 73 21 (semester t.o.m. 4 augusti). Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Ann Marie Sjöbohm, Akademikerna, Ann Petersson, Unionen, Ulf Tengman, SEKO, Asim Nokic, Unionen. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 21 augusti 2024. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdatum. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan! Företagsbeskrivning Vattenfall Eldistribution AB distribuerar el till hushåll, företag och samhälle – dygnet runt året om. Vårt elnät är över 12 000 mil långt och vi distribuerar el till nästan 900 000 kunder. Vi bygger, driver, underhåller och investerar i vårt elnät för att du som kund ska få en tillförlitlig leverans. Läs mer om oss på https://www.vattenfalleldistribution.se/om-oss/

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons