Arbetsbeskrivning
Kristianstads kommun har drygt 7 000 medarbetare som gör skillnad i människors vardag, varje dag. Hos oss hittar du medarbetare som brinner för välfärden och vill utveckla idéer till verklighet. Kristianstads kommun erbjuder flera olika karriärvägar så att du kan utvecklas genom hela arbetslivet.
Studerar du och vill tjäna lite extra pengar eller bara vill stärka ditt CV?
Som vikarie får du ett intressant, roligt och omväxlande jobb och kommer att bli bokad som kock eller ekonomibiträde på flera olika arbetsplatser inom förskola, skola och vård och omsorgsboenden inom kommunen.
Att arbeta som vikarie passar många och kan vara en väg in på arbetsmarknaden. Genom att jobba som vikarie hos oss får du nya erfarenheter, möjlighet att bidra med din kompetens och göra skillnad för andra människor. Du har daglig kontakt med elever, kunder, personal med flera som vistas i de lokaler som arbetar i.
Du kommer att bli intermittent anställd, vilket innebär att varje enskilt arbetstillfälle är ett nytt anställningsförhållande. Bokningar kommer att kunna ske från en dag upp till sex månader vid olika tillfällen.
För att vi ska kunna ta ställning till din ansökan behöver du bifoga utbildningsbetyg/intyg vid ansökan.
ARBETSUPPGIFTER
Som kock hos oss rycker du in vid tillfälliga behov till vår kostenhet. Du kommer att få utföra matlagning, tillagning av specialkost och servering. I arbetsuppgifterna ingår även diskning, städning, packning, beställning, egenkontroll samt andra förekommande uppgifter i ett kök. Du kommer att arbeta i kostprogrammet Mashie och vi använder Time Care Pool som bokningssystem för dina arbetspass.
Som vikarie vet du inte i vilket kök du kommer att placeras, det ställer därför höga krav på dig att kunna vara öppen för nya utmaningar varje dag. Hos oss arbetar du dagtid och helgarbete förekommer i vår verksamhet.
Som vikarie hos oss är du en ambassadör för bemanningsenheten gemensam service.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har godkänt restaurang- och livsmedelsprogram med inriktning kök eller annan likvärdig utbildning. Du har kunskap och erfarenhet om specialkost och minst ett års erfarenhet av arbete i produktionskök samt ensamkök. Vi vill att du har goda kunskaper om livsmedelshygien och egenkontroll samt har erfarenhet av beställningar och fakturahantering. Har du kunskap och erfarenhet av kostdataprogram är det meriterande. Eftersom det ingår beställningar och kommunikation i arbetet förutsätter vi att du har god datorvana och behärskar svenska i tal och skrift. Du som söker till oss har B-körkort och tillgång till bil.
Dina personliga egenskaper är viktiga och vi söker dig som är flexibel, lyhörd och har lätt för att samarbeta. Du är lösningsfokuserad, positiv, har driv och engagemang. Att kunna bidra med det lilla extra både till arbetskollegor och gäster är viktigt för dig.
Eftersom vi har viss verksamhet som även är kopplade till barnomsorg kommer du att få visa upp ett belastningsregister enligt bestämmelser i 2 kap. 31-33 §§ skollagen om du erbjuds anställning.
ÖVRIGT
Kommunledningskontoret leder, samordnar, följer upp och utvecklar kommunens verksamhet utifrån en helhetssyn. Här finns verksamheter som ekonomi, HR, IT, medborgarcenter och strategiska frågor samt all gemensam service med lokalvårds-, måltids- och transportverksamheter i förvaltningen. Kommunledningskontorets arbete ska bidra till en positiv utveckling för alla som bor, arbetar, driver företag, studerar eller besöker vår kommun . Kommunstyrelsen ger ramarna och direktiven.
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter skickar du in din ansökan via post märkt med titel och referensnummer. Du kan också lämna din ansökan på Rådhus Skåne. Har du frågor kan nå oss via växeln 044-13 50 00.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken https://zero.comaround.com/sv-se/.