Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-07-05

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är ambitiös och serviceinriktad assistent med högt driv till läkemedelsföretag i Solna.

Är du intresserad av en roll som assistent till bolagets VD där du kommer stöttar flera personer i en händelserik miljö? Har du erfarenhet som assistent eller jobbat som office coordinator och gillar snabba förändringar och högt arbetstempo? Härligt!


Uppdraget är 6 månader med start i september.

Uppdraget utförs på kontoret med viss flexibilitet då man även under vissa perioder kommer att stötta upp i receptionen.



Välkommen in med din ansökan redan idag!


Ansvarsområden

Som assistent kommer du att supporta och arbeta med andra i ett stort team. Rollen är bred med varierande och omväxlande arbetsuppgifter. Du kommer arbeta självständigt i din roll och assistera omkring 5 andra personer med att planera och koordinera mötesbokningar, reseräkningar samt hantera mejl och telefonsamtal.


  • Hantera kalendrar, mejl och telefonsamtal
  • Hjälpa till med utläggsredovisningar och reseräkningar
  • Förbereda och koordinera interna samt externa möten
  • Koordinera researrangemang med flyg, boende och visa samt ansvara för bokning av möteslokaler
  • Avlasta med övriga administrativa uppgifter såsom fakturahantering samt övriga ekonomiska uppgifter


Kvalifikationer

Vi söker dig som har;

  • Minst 3 års erfarenhet som assistent eller liknande roll
  • Mycket goda kunskaper i Officepaketet och kan snabbt sätta dig in i nya system
  • Protokollföra
  • Arbetar strukturerat och noggrant
  • Flytande i svenska och engelska

Meriterande om du även jobbat inom läkemedelsbranschen tidigare.


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att trivas i rollen ser vi att du har erfarenhet från rollen som assistent och har tillit till din egen förmåga. Vi söker dig som trivs i ett självständigt arbete och kan hantera flera arbetsuppgifter och kontakter parallellt. I din yrkesroll präglas du av ett starkt driv, engagemang och trivs med att arbeta proaktivt. Du arbetar steget före samtidigt som du kan omprioritera efter behov. För att trivas i rollen ser vi att du gillar att arbeta i en snabbrörlig och föränderlig miljö samtidigt som du har förmåga att skapa struktur och ordning.




Om företaget

Randstad

På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 11 Dagar - 3 Månader
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons