Om tjänsten

Besök hemsida adecco.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-07-05

Om tjänsten Vi söker en Controller med god kunskap och erfarenhet av ekonomisk planering och uppföljning.  Du arbetar på enheten för ekonomi hos en statlig myndighet inom rättsväsendet. Tillsammans med övriga medarbetare tar du ett helhetsgrepp kring ekonomin för myndigheten. Som Controller kommer du inom ramen för uppdraget vara stöd till chefer i den operativa verksamheten gällande ekonomiska frågeställningar: Följande arbetsuppgifter ingår i rollen som Controller: - Sammanställning och analys av månads-, delårs- och årsbokslut. - Sammanställning av budget och framtagande av prognoser - Ansvara för specifika utredningar och framtagande av beslutsunderlag inom ansvarsområdet. - Samarbeta tillsammans med övriga enheter på ekonomiavdelningen och aktivt bidra till arbetet med ett integrerat ekonomi- och verksamhetsperspektiv. - Aktivt bidra till enhetens utvecklings- och förbättringsarbete i syfte att skapa tydliga, ändamålsenliga och effektiva processer Uppdragsperiod och omfattning: Tjänsten som Controller är konsultuppdrag på heltid med start 2024-09-19 och beräknas pågå till och med 2025-09-09 med möjlighet till förlängning i upp till ytterligare 6 månader. Krav för tjänsten: • Akademisk examen inom ekonomi • Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller • Erfarenhet av att arbeta med utveckling och förändring av processer och beslutsstöd. • Goda generella IT-kunskaper med erfarenhet från större ekonomisystem, Excel och PowerPoint. • Analytisk och noggrann med en förmåga att se helheten • Mycket god förmåga att uttrycka sig på svenska i tal och skrift. • Erfarenhet av statlig redovisning • Erfarenhet från ett liknande arbete/uppdrag som har varat i minst sex månader under de senaste tre åren ska kunna styrkas med en referens. För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Om dig: Du är serviceinriktad med god initiativförmåga samt med känsla för struktur och ordning. Vidare har du kapacitet och intresse av att arbeta med olika arbetsuppgifter parallellt utan att tappa fokus. För rollen är det av största vikt att du även är noggrann, social och har en god samarbetsförmåga.  Myndigheten eftersträvar mångfald och jämställdhet och ser därför personal med olika bakgrund och erfarenhet som mycket berikande för verksamheten. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-08-14. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via växel 010 – 173 73 00 alternativt [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons