Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-07-04

Färgelanda kommun Färgelanda kommun är en kommun i sydvästra Dalsland med en stor arbetsmarknad inpå knuten. Kommunen erbjuder en rik mångfald av möjligheter, en vacker natur med glittrande sjöar och orörd vildmark, där du kan utöva ett aktivt friluftsliv. Kommunen som organisation består av ca 500 medarbetare fördelat på tre sektorer; Omsorg, Barn & Utbildning, Samhällsutveckling samt en gemensam stab. Tillsammans arbetar vi för att uppnå vår vision om en trygg kommun med tillväxt och livskraft. Detta arbete utför vi med engagemang - företagsamhet - och ett gott bemötande, som är vår värdegrund! Nu söker vi en ny fastighetsförvaltare till Tekniska enheten inom Sektor Samhällsutveckling  Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att få samhällen, människor, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden. Många pratar om samhällsutveckling och hållbarhet men vi på Sektor samhällsutveckling arbetar med det varje dag. Denna tjänst kommer att vara viktig och spännande då kommunens fastighetsbestånd står inför strategiska vägval och arbetar med förstudier om flera stora frågor.  Vill du bli en i vårt team?  Arbetsuppgifter På Tekniska enheten ingår du i en personalgrupp med fastighetstekniker, koordinator, administratör, samordnare samt enhetschef för Tekniska. Som förvaltare arbetar du med att skapa bra förutsättningar för kommunens byggnader och fastigheter. Arbetet innebär nära dialog med kommunens övriga verksamheter.  Du är delaktig och arbetar med ett affärsmässigt förhållningsätt gällande investerings- och underhållsplaner. I tjänsten ingår administrativa förvaltningsuppgifter, att hålla ihop olika byggprojekt inom kommunen samt att samordna fastighetsteknikerna. Operativa arbetsuppgifter kan delvis förekomma. Arbetet innefattar bl.a. Planering och utförande av underhålls- och renoveringsåtgärder, Samverkan med konsulter, entreprenörer och vara behjälplig vid upphandling. Byggprojektledningsansvar ingår i tjänsten samt att hålla sig uppdaterad i lagar och föreskrifter som berör området. Hantering/kontering av fakturor samt hantering av felanmälningar ingår också i uppdraget. Kvalifikationer Du har en relevant utbildning på högskole- eller universitetsnivå inom fastighet alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har en god datorvana och behärskar Microsoft Office på ett bra vis. B-körkort (manuell växellåda) är ett krav då resor i närområdet är av behov i tjänsten. Goda kunskaper i svenska tal och skrift är också ett krav då arbetet kräver en god kommunikation med externa och interna aktörer. Du har även erfarenhet och känner en trygghet i att hålla presentationer för större grupper. Det är meriterande om du har: Erfarenhet av förvaltning av byggnader/fastigheter. Erfarenhet av fastighetsförvaltning inom offentlig sektor. Erfarenhet av internhyressättning. Erfarenhet eller utbildning inom byggprojektledning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Övrigt Vi tillämpar löpande urval i rekryteringsprocessen. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons