Omfattning Heltid
Publicerad 2024-07-03

Om företaget

Indiska är ett svenskt livsstilsföretag etablerat 1901. Indiskas produkter säljs i 44 butiker i Sverige och Finland samt i vår internationella online shop indiska.com. Indiska erbjuder en mötesplats för en väl utvald mix av inredning och mode med inspiration från olika världar kombinerat med en skandinavisk syn på design med en mer hållbar kvalitet och ett tillgängligt pris.

Indiska är mitt uppe i en intensiv förändringsresa där vi ska ta vårt kunderbjudande och varumärke till nästa nivå. Som medarbetare ställer det höga krav på flexibilitet, entreprenörskap och stort driv. Är du mode- och inredningsintresserad och brinner för att göra skillnad kommer du att passa in hos oss. Vi hoppas att du vill vara med på resan!

Om rollen

I rollen som CRM analytiker kommer du genomföra, rekommendera och hjälpa organisationen att vidta åtgärder baserat på kunddata och insikter för att stärka kundupplevelsen i samtliga kanaler. Du kommer aktivt arbeta med att utveckla Indiskas kundklubb för att skapa fler aktiva och engagerade medlemmar. Du förväntas vara en drivande kraft i att bygga automatiserade kundflöden, processer med relevant kommunikation. I rollen kommer du även stötta utvecklingen av e-handelns försäljning ur ett analytiskt perspektiv för att bidra med hur trafik, konvertering och snittköp kan stärkas.

Ansvar och arbetsuppgifter

  • Samla, strukturera, analysera och skapa agerbara kundinsikter för att hjälpa organisationen att attrahera, engagera och behålla kunder
  • Ansvarig för rapportering av ”kundutveckling” i alla kanaler (såsom antal nya medlemmar, aktiva medlemmar, churn rate, opt out, antal avslutade medlemmar etc.)
  • Analysera kundupplevelsen i alla kanaler och rekommendera åtgärder för att förbättra kundnöjdheten
  • Utveckla, bygga och följa upp automatiserad kundkommunikation och erbjudanden för att attrahera, utveckla och behålla medlemmar
  • Bidra med att utveckla segmentering, målgrupper och innehåll för optimering av kundkommunikation
  • Analysera kundflöden på e-handeln för att förstå vilka åtgärder som bör vidtas för att utveckla försäljningen
  • Stödja arbetet med utveckling av Indiskas lojalitetsprogram
  • Identifiera nya försäljningsmöjligheter genom försäljningsanalyser, konkurrentanalyser och kundinsikter
  • Koordinera projekt tillsammans med CRM, marknadsavdelning och e-handelsteamet
  • Ständigt ha kunden i centrum

Vem vi söker

Du har en djup förståelse och nyfikenhet kring att förstå våra kunders behov och beteenden samt förädla det till insikter. Med din analytiska förmåga, goda affärsförståelse och tekniska kompetens levererar du agerbara och kvalitativa analyser med strategiskt höjd. Du har förmåga att identifiera möjligheter och driva projekt framåt och tar stort ägarskap och ansvar för ditt område.

Vi värdesätter individer som är med och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Du är en lagspelare som inte tvekar att stötta och hjälpa dina kollegor men har samtidigt förmågan att arbeta självständigt och att ta egna initiativ.

Kvalifikationer

  • Universitetsutbildning eller motsvarande inom Företagsekonomi eller annan relevant högre akademisk utbildning
  • +3 års erfarenhet av kundanalys för att förbättra verksamheten
  • +2 års erfarenhet av e-postmarknadsföring och datadriven kundkommunikation
  • Erfarenhet av att skapa kundanpassad kommunikation och erbjudanden utifrån kundlivscykeln
  • Gedigen erfarenhet av marketing automation
  • Erfarenhet av att arbeta i CRM/Marknadsautomationssystem samt kundanalysverktyg (Voyado, Infobaleen/Siftlab eller liknande)
  • Goda kunskaper inom Omnikanal (samarbete av e-handel och butik)
  • Erfarenhet av A/B-tester och kampanjoptimering
  • Erfarenhet av att skapa segmenteringsmodeller och målgrupper
  • Behärskar engelska och svenska flytande i både tal och skrift

Personliga egenskaper

  • Du är analytisk, teknisk och strukturerad
  • Du har en djup förståelse för kundbeteenden och förmåga att omvandla dem till insikter
  • Du har god affärsförståelse och en strategisk höjd i din analys
  • Du är lösningsorienterad och förstår system och deras sammanhang
  • Förmåga att leda projekt framgångsrikt samt planera och organisera ditt arbete
  • God förmåga att samarbeta med olika typer av människor och funktioner

Övrig information

Typ av anställning: Tillsvidare, heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Startdatum: Enligt överenskommelse så snart som möjligt.

Kontorsbaserad roll med möjligt att arbeta på distans en dag per vecka.

För övriga frågor kontakta Camilla Silfverberg, Head of Marketing & eCom: [email protected] Malin Råsberg, CRM Specialist; [email protected]

Sista ansökningsdag: 2024-08-11

Låter det här som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons