Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-07-03

Vill du erbjudas ett spännande och utvecklande jobb där du samtidigt bidrar till att människor får ett bättre liv? Vill du dessutom få möjlighet till kompetensutveckling samt arbeta med "frihet under ansvar"? Då har du möjligheten att söka jobbet som biträdande verksamhetschef hos oss på Humana. I rollen kommer du tillsammans med oss att arbeta efter vår vision - Alla har rätt till ett bra liv samt våra ledord: glädje, engagemang och ansvar.

Om oss
Humana finns i hela Sverige och erbjuder bland annat gruppbostäder enligt LSS. Vi erbjuder en långsiktig planering utifrån individuella förutsättningar, hjälpbehov och önskemål. Allt stöd ges med delaktighet och självbestämmande som högsta prioritet. Vi har stor vana vid att anpassa vårt arbetssätt till varje boende. Vi arbetar enligt Humanas tre grundläggande metoder: Lågaffektivt bemötande, som innebär att vi jobbar lågmält och förebyggande, tydliggörande pedagogik och alternativ och kompletterande kommunikation (AKK) , för att förklara aktiviteter och uppgifter på ett visuellt tydligt och strukturerat sätt. Vi erbjuder hälso- och sjukvård, omvårdnad, habilitering och rehabilitering.

Om tjänsten
Som biträdande verksamhetschef kommer du att leda och utveckla 1-2 stycken LSS-boenden i Gävle tillsammans med verksamhetschef. Ni kommer även tillsammans ansvara för boendets dagliga drift, ansvara för personal, ekonomi och arbetsmiljö. I din roll kommer du driva utvecklingsarbete kopplat till verksamheten. Du kommer även arbeta med att skapa engagemang och delaktighet samt finnas där som stöd för personalen.

Till din hjälp i rollen som biträdande verksamhetschef har du en rad olika stödfunktioner som till exempel HR, Kvalitet och Metod, Ekonomi, Fastighet och IT. Du kommer att ingå i områdets ledningsgrupp tillsammans med regionchef och övriga verksamhetschefer. För oss är det viktigt att jobba tillsammans där vi hjälper och inspirerar varandra.

Vem är du?  
Du är en lyhörd och tydlig ledare som skapar engagemang genom ett närvarande ledarskap. Till detta är du en handlingskraftig och resultatorienterad lagspelare med god självkännedom. Du har en god kommunikativ förmåga där du har lätt för att skapa och vidhålla kontakter. Du har goda administrativa färdigheter och har erfarenhet av ekonomisk uppföljning.  

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, då vi utgår från Humanas ledarskapsprofil vid rekrytering av nya chefer.   

För denna tjänst krävs det att du har:   
- Socionomutbildning, beteendevetarutbildning eller annan liknande utbildning inom socialt arbete
- B-körkort
- Erfarenhet av ledarskap
  
Det är även meriterande om du har:    
- Erfarenhet av målgruppen

Anställningsvillkor
Anställningsform: Visstidsanställning till årsskiftet, med eventuell möjlighet till förlängning
Sysselsättningsgrad: 100%
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Omgående

Vad händer nu? 
Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester och kompetensbaserade intervjuer.

Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Regionchef Malin Alvin via mail [email protected] eller Regional verksamhetschef Jenny Wilhelmsson via mail [email protected]

Välkommen med din ansökan!   

Att jobba på Humana 
På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons