Om tjänsten

Besök hemsida jobbify.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-07-03

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du den vi söker? Är du en fullfjädrad redovisningsekonom med flera års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete? Är du intresserad av att arbeta med ekonomin i en verksamhet med visionen om en värld fri från hjärt- lungsjukdomar? Är du engagerad, nyfiken och gillar att arbeta i team samtidigt som du tar stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter? Om så, är det möjligt att du är Hjärt-Lungfondens nästa redovisningsansvarig! Arbetsbeskrivning Hjärt-Lungfonden växer som organisation och kraven gällande ekonomisk rapportering och uppföljning till verksamheten blir allt viktigare. I rollen som redovisningsansvarig hanterar du både den interna och externa redovisningen samt den finansiella rapporteringen. Utöver att arbeta med redovisning kommer du också att tillsammans med kollegor arbeta med kontinuerliga förbättringsarbeten avseende processer för att möta verksamhetens krav. Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av:
  • Löpande bokföring
  • Ansvar för/ helheten månads- och årsbokslutsarbete
  • Årsredovisning
  • Deklarationer och rapportering till skatteverket
  • Upprätta och säkerställa den interna och externa rapporteringen
  • Hantering och redovisning, samt rapportering av kapitalförvaltning
  • Säkerställa efterlevnad av regelverk
  • Likviditetsplanering och kassaflödesanalys
  • Delaktig i analysarbete, samt budget- och prognosarbete
  • Driva förbättringsarbete och effektiviseringar för att optimera ekonomiavdelningens processer
  • Superuser i Visma Control
Ekonomiavdelningen består av totalt sju personer i olika roller, bl.a. redovisningsekonom, administratör, business controller, ekonomichef samt två jurister. Hjärt- Lungfonden har sitt mycket fina kontor ett stenkast från Gamla stans tunnelbanestation. Din profil Vi söker dig som har god redovisningskunskap, är van att arbeta med hela redovisningsprocessen liksom ekonomisk uppföljning och analys. Troligtvis har du tidigare hanterat ekonomin på mindre och medelstora företag och i detta arbetat både högt som lågt med ekonomifunktionens alla delar. Du har minst 3-5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete och finansiell rapportering. Har du erfarenhet från redovisning och rapportering av kapitalförvaltning är det meriterande. Du har god systemvana, mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet från affärssystem, gärna Visma Control. Du är trygg i dig själv, prestigelös, har lätt för och gillar att samarbeta med andra samtidigt som du tar ansvar för dina egna arbetsuppgifter. Som person är du noggrann, ansvarsfull, strukturerad och har en bra förmåga att planera ditt arbete. Hos Hjärt-Lungfonden finns en möjlighet att verkligen göra skillnad och jobba med värdeskapande arbete tillsammans med ett 60-tal kollegor som också brinner för att skapa en en värld fri från hjärt- och lungsjukdom! Hjärt-Lungfonden är en tobaksfri arbetsplats! Om Hjärt-Lungfonden Hjärt-Lungfondens vision är en värld fri från hjärt- och lungsjukdom. Ingen ska bli lämnad ensam med saknaden efter en mamma, en pappa, ett barn eller en partner. Det är den drömmen vi på Hjärt-Lungfonden kämpar för varje dag. Därför samlar vi in pengar till forskning och arbetar för ökad kunskap om forskningens betydelse. Verksamheten är helt beroende av gåvor från privatpersoner och företag. År 2023 delade Hjärt-Lungfonden ut 594 miljoner kronor till vinnande forskning. Organisationen grundades redan 1904 under namnet Svenska Nationalföreningen mot Tuberkulos, då var målet att bekämpa den stora folksjukdomen tuberkulos. Idag arbetar vi för att besegra vår tids största folksjukdomar, hjärt- och lungsjukdomar. I år firar vi 120 år! Ansökan och kontakt I denna rekrytering samarbetar Hjärt- Lungfonden med Capega. Ansök gärna per omgående då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV via Capegas hemsida. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Åsa Ollert / [email protected] alternativt Ida-Maria Rundén / [email protected]. Välkommen med din ansökan!   Om Capega Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons