Omfattning Heltid
Publicerad 2024-07-03

Är du driven och kreativ person som brinner för marknadsföring och kommunikation? Kika hit! Daimler söker nu efter en Marknad & Kommunikationsansvarig som kan börja omgående. Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag då vi arbetar med ett löpande urval! OM TJÄNSTEN Daimler Buses är en division inom Daimler Truck AG, ett tyskt multinationellt företag som är känt för att tillverka kommersiella fordon såsom lastbilar och bussar. Daimler Buses Sverige AB är återförsäljare för bussar av märkena Setra och Mercedes Benz på den svenska marknaden. Tillverkningen av bussarna för den svenska marknaden sker vid produktionsanläggningar i Europa och Turkiet. De erbjuder ett brett utbud av bussar inom olika segment, inklusive stadsbussar, regionbussar och turistbussar. Dom är kända för sina högkvalitativa och teknologiskt avancerade fordon, och de har varit en betydande aktör på marknaden för kollektivtrafik i många år. I rollen som Marknad & kommunikationsansvarig kommer du ha en stor betydande roll för Daimler med breda och varierande arbetsuppgifter. Du kommer arbeta självgående och det ligger därmed stor vikt på att kunna ha många bollar i luften och vara handlingskraftig i sin person. I huvudsak kommer ditt fokus ligga på att marknadsföra Daimler Buses olika varumärken på social medier, men även att koordinera, projektleda, och utföra stora event. Daimler Buses sitter i Vetlanda men även i Alvik, och introduktionen kommer ske på plats i Vetlanda/Alvik och kräver därmed fysisk närvaro. Längre fram finns de goda möjligheter till att delvis arbeta hemifrån. Det kan även förekomma resor i tjänsten. Arbetstider: Mån-fre 7-16/8-17. Uppdraget är ett vikariat fram tills 25 Juni 2025. Du erbjuds - Chansen att få vara del av ett internationellt växande företag. - Fantastisk arbetslivserfarenhet. - En dedikerad konsultchef och karriärspartner. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Marknadsföra de produkter och den service Daimler Buses erbjuder. * Koordinera och ansvara för alla sociala medier i företaget. * Utföra översättningsarbete på webbsidor. * Planera och projektleda event, samt marknadsföra eventen. * Samordna med kollegor kring kundområden och även vara en leverantörskontakt. VI SÖKER DIG SOM * Är över 18 år. * Har en universitetsexamen inom marknadsföring/kommunikation. * Har 2-4 års relevant arbetslivserfarenhet inom likvärdigt arbetsområde. * Har B-körkort. * Har goda kunskapar i office-paketet samt photoshop. * Har goda kunskaper kring användning av sociala medier. * Behärskar svenska samt engelska flytande i tal och skrift då arbetet kräver de. Det är meriterande om du har - Tyska språkkunskaper. - Tidigare erfarenhet av att arbeta med projektledning. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Social - Ordningsam Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons