OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Är du en erfaren redovisningskonsult eller ekonom med ett hjärta som slår extra för affärsrådgivning, nätverkande och mentorskap? På Avanta Ekonomi, en familjär ekonomi- och redovisningsbyrå, söker vi dig som vill driva utveckling av våra kunders verksamheter och dina kollegors kompetens inom seniora ekonomitjänster.

Vem är du?

Till vårt Stockholmskontor på söder alldeles intill Skanstulls tunnelbanestationsöker vi dig somtycker om att ta stort ansvar och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är en erfaren ekonomikonsult med starka färdigheter inom bokföring, affärsrådgivning, inkomstdeklarationer samt boksluts- och årsredovisningsfrågor. Du har förmåga att driva försäljning och förändringsprocesser och har ett stort intresse för att hjälpa företag att övergå till moderna digitala och automatiserade lösningar. Vi ser gärna att du har erfarenhet av systemövergångar av ekonomisystemsamt erfarenhet av ledarskap som medför att du känner en trygghet i att handleda dina mer juniora kollegor.

Hur väl du lyckas och trivs i rollen beror dock på mer än enbart din tidigare arbetslivserfarenhet. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper där förmåga att ta ansvar för den egna prestationen är något som stämmer in på dig. Du uppskattar kundrelationer och är genuint intresserad av att förstå olika verksamheter för att hitta lösningar och effektiva arbetssätt. Du trivs i sociala miljöer och är gärna Avantas ansikte utåt i professionella sammanhang. Du uppskattar även att dela med dig av din kompetens och coacha dina kollegor i deras kompetensutveckling inom seniora redovisningstjänster.

Viktigt för rollen:
  • Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande kompetens förvärvad inom branschen
  • Erfarenhet från redovisningsbyrå eller annan konsultverksamhet
  • Erfarenhet av ledarskap genom handledning och coachning
  • Erfarenhet av löpande redovisning, affärsrådgivning, inkomstdeklarationer och bokslutsarbete
  • God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
  • Förmåga att ta ansvar för egna prestationer
  • God social förmåga i professionella sammanhang
  • Förmåga att driva förändringsprocesser
  • Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt
  • God samarbetsförmåga
Meriterande för rollen:
  • Erfarenhet av att hantera kunder med större koncernstrukturer och avancerade deklarationer
  • Erfarenhet av försäljning och kundintagande
  • Erfarenhet av Björn Lundén, Fortnox och Visma Lön
  • Erfarenhet som controller
  • Erfarenhet av juridisk företagsrådgivning
Vad kommer du att arbeta med?

Arbetsuppgifterna är varierande enligt kundernas och Avantasbehov, men vi ser att dui huvudsak arbetar med:

  • Bokslutsarbete, inkomstdeklarationer, privatdeklarationer samt företagsrådgivning i nära samarbeta med våra kunder och dina kollegor.
  • Drivadigitaliserings- och automatiseringsprocesser för våra kunder
  • Viss löpande redovisningför klurigare kunder.
  • Fungera som mentor till juniora kollegor inom bokslut, deklarationer, affärsrådgivning och försäljning.

När du är trygg i rollen servi möjlighet för dig att axla rollen som Teamleader och/ellerrepresentera Avanta på nätverksevent och aktivt arbeta för att dra in nya affärer.

    Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande.

    Vi erbjuder dig:

    Hos oss på Avanta Ekonomi får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra, men vi erbjuder dig även:

    • Ett trevligt kontor på utmärkt pendlingsavstånd inom Stockholm
    • En central roll i en växande organisation där du kan påverka och forma framtiden inom redovisningsbranschen.
    • Möjlighet att arbeta med spännande kundprojekt där digitalisering och automatisering står i fokus.
    • Ett omfattande förmånspaket med friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och försäkringar.
    • Flexibla arbetstider och möjlighet till delvis distansarbete för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten.
    • Tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar.
    • Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter som en naturlig del av vår företagskultur.
    Ansökan

    Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 6 månaders provanställning kan komma atttillämpas. Underkonsultande är också av intresse. Start under november eller december 2024, eller enligt överenskommelse.

    Med anledning av semestertider så kommer intervjuprocessen påbörjas från och med den 5 augusti.

    Vi ser fram emot din ansökan!

    Mer info

    Omfattning Heltid
    Varaktighet Tillsvidare
    Antal platser 1
    Lön Fast månads- vecko- eller timlön

    Sök jobbet

    Ansök via arbetsgivarens hemsida

    Skicka ansökan

    Dela annons