Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-07-02

Vill du jobba med logistik & administration på ett globalt MedTech-företag?

För att stärka MED-EL Nordics team söker vi nu en vikarie inom logistik och administration till företagets Stockholmskontor i Kista. Tjänsten är ett föräldravikariat på ett år med tillträde 1 September med chans till förlängning. Du anställs av MED-EL Nordics AB.

För att lyckas i denna roll är du en driven, engagerad medarbetare och vass analytiker som förstår hela flödet.

I rollen som medarbetare inom Logistik och Administration kommer du att arbeta med att stödja samt ansvara för service och support gentemot kunder och kollegor runt om i Sverige, Danmark och Island. Du är en del av logistikteamet som kommer att ansvara för hela kedjan från inköp, orderhantering, till att sätta upp processer för optimering och diverse administrativa uppgifter på kontoret. Hos MED-EL kan du förvänta dig ett utmanande och varierande verksamhetsområde med stor potential för personlig utveckling, flexibel arbetstid och att bli en del av ett dedikerat team.

Dina uppgifter

  • Du kommer att hantera hela orderprocessen (order-to-cash) genom bl.a. orderregistrering, bevakning och styrning av leveransflödet och fakturering
  • Arbetet präglas av en internationell miljö och du kommer ha nära kontakt med kunder i Norden (SE, NO, DK och IS) samt med flera produktionsenheter på huvudkontoret i Österrike
  • Besvara kundfrågor via telefon och mail
  • Du stöder våra kunder (ÖNH-kliniker, hörcentraler etc.)
  • Du stöder och supportar säljteamet med diverse statistikrapporter och uppföljning
  • Uppföljning med vår 3PL-partner som sköter vårt inkommande och utgående gods
  • Hantering av vårt interna servicelager

Din profil

  • Eftergymnasial utbildning, gärna inom logistik, ekonomi eller inköp
  • Teknikintresserad
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
  • Om du kan tala ytterligare ett nordiskt språk (norska eller danska) är det mycket meriterande
  • Goda kunskaper inom Officepaketet samt gärna erfarenhet av olika affärssystem
  • Du är positiv och har lätt för att samarbeta med andra människor men kan samtidigt arbeta självständigt och fatta egna beslut
  • Du trivs med ett högt tempo och ett arbete som innehåller ett stort antal varierande uppgifter
  • Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och motiveras av att leverera lösningar
  • Du bygger starka affärsrelationer genom att förstå kundernas behov och leverera förstklassig support
  • Meriterande med erfarenhet av arbete inom MedTech-sektorn, inom vården eller liknande
  • Meriterande med B-körkort
  • Meriterande med erfarenhet av Visma Administration 2000

Detta är en spännande möjlighet att komma in på ett globalt, ledande teknikbolag där möjligheterna för lärande och utveckling är stora, och där du har stora möjligheter att bidra och påverka. Om du har ett intresse inom området och teknik så finns det ingen gräns på hur mycket du kan lära dig samtidigt som du bidrar till livsförändrande hjälp och stöd till patienter med hörselnedsättningar.

Skicka in din ansökan så snart du kan. Intervjuer hålls löpande.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons