OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida boras.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-07-02

Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, och hälso- och sjukvårdsinsatser för nämnda målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.

I den här rollen tillhör du Sociala omsorgsförvaltningens avdelning för Kvalitet och utveckling, men som verksamhetutvecklare kommer du att samarbeta med många chefer, ledningsgruppen, specialister och andra medarbetare inom hela förvaltningen. Hos oss får du ett spännande jobb i en kreativ arbetsgrupp. Här kan du som medarbetare trivas, utvecklas och vara med och påverka.

Verksamhetsutvecklare

Arbetsuppgifter

Som verksamhetsutvecklare har du en betydelsefull roll i att utveckla och säkerställa kvaliteten i verksamheternas processer och rutiner. Du kommer att arbeta nära verksamheterna och det är verksamheternas behov som till stor del styr innehållet i ditt arbete. I rollen ingår både fasta och tillfälliga uppdrag, vilket innebär att innehållet i tjänsten delvis varierar över tid.

Uppdrag fördelas i gruppen av verksamhetsutvecklare utifrån kompetens och tillgänglighet. Innehållet i tjänsten kommer inledningsvis att handla om uppdrag kopplade till nya socialtjänstlagen samt styr- och ledningsfrågor främst kopplat till verksamhetsplanering och uppföljning. I uppdraget ingår att vara ett nära stöd till chefer i det analytiska uppföljningsarbetet samt att vara systemansvarig i förvaltningen för Stratsys. Därtill så kan uppdrag kopplade till social dokumentation, vilket innebär både att arbeta med behörighetsstyrning, kvalitetssäkring av rutiner och processer, att bli aktuellt liksom sammanställning och analys av patientsäkerhets- och kvalitetsberättelse samt den årliga brukarundersökningen.

Du får ett stimulerande arbete där du har stort ansvar och befogenhet över att planera och genomföra ditt arbete i samarbete med andra. Du ansvarar själv för dina uppdrag och blir en viktig del av helheten i vårt pågående utvecklingsarbete inom förvaltningen.

Övrig information

Vi satsar på dig som arbetar hos oss genom att uppmuntra till kompetensutveckling. Som anställd i Borås Stad får du möjlighet till utökade semesterdagar genom semesterväxling samt ett förmånligt flextidsavtal. Du har också rätt till friskvårdsbidrag och tillgång till många av Borås Stads faciliteter, till exempel fria bad i Borås Stads badanläggningar. Läs mer om dina förmåner som anställd.

Under pågående rekrytering kan Sociala omsorgsförvaltningen komma att tillämpa personlighetstest.

Intervjuer kommer att ske under vecka 33.

För ytterligare upplysning kontakta rekryterande chef under vecka 27 samt från vecka 30.

Kvalifikationer

Du har högskoleutbildning inom socialt arbete, sociologi, socialpedagogik, handikappvetenskap eller likvärdig utbildning som vi bedömer lämplig och du har erfarenhet av att arbeta som verksamhetsutvecklare. Du har en god analytisk förmåga och god kunskap om statistik. Att du har arbetat i offentlig förvaltning, med verksamhetsnära frågor för människor med funktionsnedsättningar är meriterande, liksom erfarenhet av arbete med styr- och ledningsfrågor samt kunskap inom social dokumentation. För att lyckas med uppdraget behöver du trivas med att arbeta både strategiskt och operativt och ha god förmåga att pendla mellan dessa perspektiv. Vidare är du är en skicklig skribent och har förmåga att strukturera information och hitta kärnan i olika sammanhang.

Som person är du aktiv och tar initiativ för att nå resultat. Du strukturerar och planerar självständigt ditt arbete och är både analytisk och kreativ. Hos oss arbetar du på uppdrag av andra och behöver god förmåga att förstå verksamheternas behov. Du är drivande och kan agera direkt samtidigt som planerat arbete pågår. Arbetet kräver att du kan göra egna avvägningar och prioriteringar samt visa gott omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Mycket god samarbetsförmåga och lyhördhet är ett krav för att lyckas med uppdraget.


Ansökan

Din ansökan med bifogade dokument skickar du via vår ansökningsfunktion som du når via "Sök tjänst" nedan.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons