Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-07-02

Arbetsbeskrivning

Till Sveriges största privata direktreklamföretag, Svensk Direktreklam, söker vi nu en Ambulerande Produktionsledare med hela Sverige som huvuddistrikt. Detta är en helt ny nyckelroll som du får vara med och forma, genom att vara med och optimera SDRs unika distributionsflöden. Vill du ha varierande arbetsuppgifter i en föränderlig miljö, med människor och reklam i fokus så är detta en unik chans!

Som Ambulerande Produktionsledare stöttar du Svensk Direktreklams lokala produktionsverksamheter

i Sverige. Du arbetar operativt med att säkerställa effektiv och lönsam produktion av distribution genom coachning, introduktion av ny personal, implementering av nya arbetssätt mm. Just coachning är en stor del av ditt arbete såväl som uppföljning i linje med företagets mål, koncept och värderingar. Du rapporterar till Regionansvarig.

OBS! Arbetet innebär resor och övernattningar 3-4 gånger i veckan, du erbjuds därför tjänstebil.

Vi tror att du tidigare arbetat i en liknande roll som teamledare, produktionsledare eller liknande och är van vid att arbeta operativt med strategiska inslag. Vi ser att du har god erfarenhet inom logistikbranschen. Du är en prestigelös och inspirerande ledare med en förmåga att bygga långsiktiga relationer och trivs med att samarbeta med andra och att vara ute på fält. Du är en person som ser lösningar framför problem, är flexibel och självständig. Ditt engagemang och driv smittar även lätt av sig till andra. I rollen krävs att du är flytande i såväl svenska som engelska i tal som skrift samt besitter goda kunskaper i officepaketet. Har du arbetat med 5S ser vi det som meriterande.

Hos oss får du möjlighet att bli en del av ett engagerat och drivet team med lång erfarenhet. Vi värderar ett öppet klimat och ett nära samarbete där varje individ får chansen att växa i sin roll. För rätt person erbjuder vi ett utmanande ansvarsområde med omväxlande arbetsuppgifter i Sveriges största privata direktreklamföretag. Du kommer få stor frihet att påverka ditt arbete och roll inom vårt koncept. Vi erbjuder dig en gedigen introduktion och förutsättningar för att lyckas. Hos oss är det viktigt att man tror på människor och respekterar varandras olikheter. Hos oss fokuserar vi på det som går att påverka och försöker alltid en gång till.

I denna rekrytering samarbetar Svensk Direktreklam med Randstad. Tjänsten är en tillsvidareanställning av Svensk direktreklam. Varmt välkommen med din ansökan på www.randstad.se, senast 2024-07-16.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Nadia Milotti på [email protected] eller på 0768554059. 

Ansvarsområden

Som Produktionsledare på Svensk direktreklam agerar du som en Intern förbättringskonsult och är beredd att hugga i där det behövs, om det behövs men primärt ansvarar du för att:

  • driva, utveckla och effektivisera produktionsverksamheterna i Sverige.
  • implementera och utveckla nya arbetssätt.
  • introduktion av nyanställda. 
  • coaching av medarbetare. 
  • löpande uppföljning och rapportering. 

Kvalifikationer

  • erfarenhet inom logistik, produktion och/eller supply chain.
  • 2-5 års ledarerfarenhet.
  • Svenska och engelska flytande. 
  • Goda kunskaper i Officepaketet.
  • B-körkort.
  • Erfarenhet från 5S (meriterande)

Erfarenhet av att resa i jobbet är en stor fördel, för att förstå vad det innebär och trivas med det.

Erfarenhet

Ledarskap
Materialflöde
Operativ planering

Om företaget

SDR Svensk Direktreklam AB

Svensk Direktreklam är Sveriges största privata direktreklamföretag och sysselsätter närmare 400 anställda på 36 lokalkontor. 7000 hel- och deltidsanställda distributörer gör företaget till en av Sveriges största ungdomsarbetsgivare. Vår personal är en av våra viktigaste resurser och en viktig förutsättning för en väl fungerande och kostnadseffektiv verksamhet. Företaget har mer än 40 års erfarenhet av direktreklam och distribuerar årligen över en miljard trycksaker till Sveriges konsumenter. Företaget arbetar i hela värdekedjan kring direktreklam: från kampanjmål, målgruppsurval, idé, utformning, tryck och distribution av reklamtrycksaker till uppföljning och mätning av reklamens effekter. Direktreklam är ett av Sveriges starkaste medier med ett genomsnittligt observationsvärde inom sällanköpshandeln på 53 procent. Svensk Direktreklam är postoperatör och hanterar oadresserad reklam. Företaget är miljöcertifierade enligt ISO 14001 och omsätter cirka 500 Mkr. Den totala omsättningen för SDR-koncernen, inklusive gratisdistribuerade lokaltidningar, uppgår till cirka 700 Mkr.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons