Omfattning Heltid
Publicerad 2024-07-02

Som Business Developer hos vår kund kommer du att vara ansvarig för att utveckla verksamheten inom Contract Logistics-segmentet och arbeta brett med prospektering och uppföljning av befintliga kunder. Affärsmentalitet, kundfokus och struktur är nyckeldrivkrafter i ditt dagliga arbete. Vi söker dig som vill arbeta enligt vår kunds värderingar: Engagemang, Innovation, Tillit, Solidaritet och Passion. Ta möjligheten och sök, vi arbetar med löpande urval! OM TJÄNSTEN Vi rekryterar en Business Developer med det viktiga uppdraget att vidareutveckla vår kunds verksamhet och deras försäljningsaktiviteter inom Contract Logistics. De erbjuder en dynamisk och utmanande position där du har möjlighet att utvecklas både personligt och professionellt. Som Business Developer kommer du att vara ansvarig för att utveckla verksamheten inom Contract Logistics-segmentet. I enlighet med överenskomna mål arbetar du för att identifiera nya affärsmöjligheter för att bygga och upprätthålla en prospektbas, samt bygga långvariga relationer med deras befintliga kunder för att upprätthålla och utveckla deras tjänsteutbud. Kunden är ett globalt logistikföretag med lokal närvaro och rötter i Göteborg. De är bland de främsta företagen inom området, kundfokuserade och arbetar aktivt med deras värdebaserade kultur. De arbetar i en ambitiös, internationell och snabb miljö. Deras medarbetare är den viktigaste tillgången och de strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för deras anställda! Som Business Developer kommer du ofta att resa i tjänsten inom Sverige. Du kommer att vara placerad på kundens Contract Logistics-kontor i Göteborg och rapportera till deras Head of Contract Logistics. Detta är ett konsultuppdrag med start enligt överenskommelse. Intervjuer med vår kund kommer ske från och med vecka 33. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Identifiera nya prospekts för att bygga och upprätthålla en prospektbas * Skaffa nya kunder inom överenskommet försäljningsområde * Upprätthålla och utveckla vårt tjänsteutbud med befintliga kunder * Säkerställa kundnöjdhet och bygga långsiktiga relationer * Delta i RFQ * Samarbeta med både interna och externa intressenter, inrikes och utomlands * Använda CRM på ett korrekt sätt VI SÖKER DIG SOM - Har minst två års erfarenhet av en liknande roll med fokus på komplexa försäljningslösningar - Har en förståelse för för kontraktslogistik och cross dock-aktiviteter - Har obehindrade kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift då det krävs i arbetet För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Social - Ansvarstagande Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons