OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-07-01

Vad erbjuder vi dig?

  • Månadslön: 45,000+ SEK + Bonus, beroende på din expertis, erfarenhet och prestation.
  • Tjänstepension och privat sjukvård tillgänglig dygnet runt.
  • Balans mellan arbete och privatliv: Möjlighet att arbeta med ett dynamiskt team.
  • Professionell utveckling: Möjlighet att arbeta med moderna tekniker och ständig professionell utveckling i en stödjande miljö samt nya utbildningar som vi erbjuder för uppdatering och förnyelse av nya certifikat.
  • Trygga anställningar
  • Boende och resor erbjuds till resande konsulter


Uppdragsbeskrivning:

Uppdragsgivaren har behov av en interimschef för enheten identitet och auktorisation i avvaktan på rekrytering. Arbete kan ske på distans, upp till 80%, men minst 20% ska ske på uppdragsgivarens kontor i Sundsvall eller Stockholm.

Säkra digitala identiteter, för så många som möjligt, är en förutsättning för en framgångsrik digitalisering. Det är vad enheten för identitet och auktorisation arbetar med. Just nu har vi flera stora och viktiga utvecklingsuppdrag. Vi utvecklar Sveriges första statliga e-legitimation och vi arbetar med EU:s nya identitetsplånbok som dels ska ge användaren möjlighet att e-legitimera sig, dels ge användaren möjlighet att dela annan information som till exempel körkortsbehörighet, betyg eller biljetter. Vi ansvarar för Sveriges eIDAS-nod, som möjliggör gränsöverskridande e-legitimering och granskar svenska e-legitimationer för kvalitetsmärket. Vi arbetar med våra frågor nationellt och internationellt, på strategisk och operativ nivå, tillsammans med Regeringskansliet, offentlig och privat sektor och inom EU tillsammans med andra medlemsstater.


Kvalifikationer:

  • Detta uppdrag kräver säkerhetsskyddsavtal nivå tre (3), där konsultens säkerhetsklass är två (2). Uppdragsgivaren har med anledning av detta följande krav på leveransen; Säkerhetsklass 2 innebär att såväl konsult som dennes eventuella partner kontrolleras av SÄPO. Leverans av konsulttjänster ska ske inom Sveriges gränser, om inte annat överenskommits. Utrustning från uppdragsgivaren ska användas, annan utrustning medges inte, om inte annat överenskommits. Konsult ska vara svensk medborgare och anbudsgivare ansvarar för att offererad konsult klarar en säkerhetsprövning.


  • Ha akademisk utbildning om minst tre år eller annan erfarenhet som uppdragsgivaren bedömer som likvärdig
  • Ha minst 5 år chefserfarenhet av direkt ledarskap, varav minst 3 år i offentlig sektor
  • Ha lett och utvecklat team och en verksamhet som växer och förändras över tid
  • Ha erfarenhet av digitalisering inom svensk offentlig sektor under de tre senaste åren
  • Ha förståelse för de förutsättningar som råder inom svensk offentlig sektor
  • Vara kommunikativ och ha en god analytisk förmåga
  • Ha goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
  • Ha stationeringsort Sundsvall och arbeta där på uppdragsgivarens kontor varje vecka, minst en (1) dag
  • Erfarenhet av utvecklingsarbete med fokus på digitalisering
  • Erfarenhet av att utreda komplexa frågeställningar och framtagande av beslutsunderlag
  • Ha erfarenhet av att leda förändringsarbete


Interimschef för enheten Identitet och auktorisation (Nivå 3)

Omfattning: Heltid

Varaktighet: Tillsvidare

Anställningsform: Tillsvidare- eller tidsbegränsad anställning

Språk Krav: Svenska och engelska i tal och skrift.


Klar att ansluta dig till vårt team?

Om du drivs av teknik och är motiverad av att ha en central roll i stödet som Interimschef för enheten Identitet och auktorisation, vill vi höra från dig! Ansök redan idag och ta nästa steg i din karriär tillsammans med oss!


Kontaktuppgifter:

E-post: [email protected]

Telefon: 0760143613

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons