Om tjänsten

Besök hemsida oddwork.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-07-01

Redo att ta dig an en spännande bransch och inspirera med ditt ledarskap i ett växande bolag? Vill du driva sälj-och marknadsstrategin för Sveriges ledande partner inom blåljus, varningsljus och styrsystem? Då kan du vara den vi söker!Om rollen Hos oss väntar en operativ och strategisk roll på dig som välkomnar utmaningar och nya idéer! Här kommer du ansvara för ett team på åtta kollegor inom marknadsföring och försäljning i både Sverige och Finland för att leda dem mot framgång. Du ansvarar för våra tre affärsområden varav ett som är nytt, utvecklar strategier, sätter KPI:er, identifierar nya affärsmöjligheter och planerar budget. Du jobbar även operativt med relationsbyggande försäljning mot den skandinaviska marknaden och Baltikum. På resans gång kommer du samarbeta med flera av våra internationella systerbolag i Tyskland, Frankrike och England. Du sitter med i ledningsgruppen och rapporterar till vår VD. Resor till dina kunder förekommer i din tjänst. Vill du bli en del av vårt växande och prestigelösa bolag med korta beslutsvägar? Då kan du vara den vi söker! Detta har du med dig: För att trivas hos oss tror vi att du har tidigare erfarenhet av Automotive-branschen och en eftergymnasial utbildning inom antingen teknik eller försäljning. Ett extra plus i kanten om du tidigare arbetat med upphandlingar och värdebaserad licensförsäljning. Med ditt intresse för kommunikation, människor och försäljning, är du en fena på att bygga långvariga relationer och van att bolla flera kontaktytor samtidigt. Till sist har du en genuin vilja att utvecklas och tycker om att utmanas och jobba tillsammans mot uppsatta mål. Detta får du:

  • Möjligheten att bidra på en spännande tillväxtresa på vårt företag – en komplett leverantör i branschen med egen utveckling, tillverkning och en stark känsla för service
  • En trivsam, innovativ arbetsmiljö där alla våra medarbetare behandlas med samma respekt och får utrymme att bidra med sina unika förmågor
  • Förmånsbil
  • Ett tryggt jobb och en stark, innovativ och trivsam kultur
  • 6 veckors semester
  • Ett sammansvetsat team, gemensamma aktiviteter och resor

Om oss: Standby grundades 1978 av två ingenjörer här i Trollhättan. Idén? Att utveckla och erbjuda en serie produkter som uppfyller de höga krav som ställs på produkter för utryckningsfordon. Med egen utveckling och försäljning, är vi idag Sveriges ledande partner inom blåljus, varningsljus och styrsystem – en komplett systemleverantör i branschen och marknadsledande i Norra Europa. Som en del av Standby Group, har vi ca 200 medarbetare i Sverige, Tyskland, Frankrike, Storbritannien och Finland. Därför kan vi erbjuda våra kunder förstklassig service och support i alla lägen vart de än är i Europa. Standby Group består av Standby Sweden, Standby Germany, Standby France, Standby UK och Standby Finland. Genom gedigen kunskap, kompetent personal och en stark känsla för service har vi skapat ett rykte om oss att vara en pålitlig och effektiv partner. Vill du bli en av oss? Skicka in din ansökan idag! START: Enligt överenskommelse PLATS: Trollhättan OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Talent Manager Mattias Marberg, [email protected] (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande

Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons