Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-07-01


Om oss:

Som den europeiska marknadsledaren utvecklar och levererar NEXTLANE digitala lösningar för fordonsbranschen genom att koppla samman tillverkares och återförsäljares system. Vi utvecklar integrerade helhetslösningar och digitala verktyg som digitaliserar och förenklar hela fordonskundresan. Vår vision är att ge våra kunder möjlighet att förbättra sina affärsverksamheter och optimera kundupplevelsen genom innovativa lösningar. Vår omfattande programvara revolutionerar varje aspekt av försäljning och hantering av nya och begagnade fordon.

📋 Tjänstens sammanhang:

Vi söker nu en Application Support Consultant med fokus på vårt CRM-system till vårt team i Lund. Vårt CRM-system gör det möjligt för återförsäljare i fordonsindustrin att hantera och optimera alla sina försäljningsprocesser. Är du en driven person med intresse för och kunskap om försäljningsprocesserna inom fordonsindustrin? Har du intresse för mjukvarusystem och har en vilja att prova något nytt? Då kan du vara vår nästa Application Support Consultant!

I rollen som Application Support Consultant kommer du att supportera och ge vägledning till våra kunder, samt genom felsökning lösa frågeställningar och säkerställa driften av våra systemapplikationer. Application Support Consultant säkerställer goda kundrelationer och upprätthåller en vänlig kommunikation. Du upptäcker kritiska problem och ser till att de hanteras av rätt personer. Du spelar en nyckelroll i att säkerställa kundnöjdhet.

🎯 Dina ansvarsområden:

Som en nyckelmedlem i vårt team kommer du att ansvara för:

  • Registrera, kategorisera och prioritera supportärenden
  • Felsöka, ge stöd, vägledning och konsultation till kunden
  • Uppdatera ärenden i supportsystemet och kontinuerligt informera kunden om ärendets status
  • Dokumentera felsökning och arbetsprocesser och eskalera till specialister om nödvändigt. Säkerställa att ärendet innehåller tillräcklig information för vidare felsökning
  • Analysera och identifiera återkommande buggar i våra produkter
  • Skapa kunskapsartiklar för återkommande frågor, både för internt och externt bruk
  • Hålla dig uppdaterad med avtal, kända fel och levererade systemförändringar
  • Upptäcka kritiska problem och risker, proaktivt meddela chef, säkerställa att de rapporterade problemen hanteras korrekt
  • Kontinuerligt bidra till förbättringar i systemet för att bidra till hög kundnöjdhet

🕵️ Vad vi söker:

Erfarenhet:

  • Erfarenhet av att arbeta med mjukvara
  • Erfarenhet från fordonsindustrin, särskilt från försäljningsprocesser
  • Förståelse för CRM-system och deras funktionaliteter

Språk:

  • Svenska & Engelska (minst C1-nivå).

Kommunikation:

  • God kommunikationsförmåga, med fokus på att bygga och upprätthålla goda kundrelationer.

Tekniska färdigheter:

  • Mycket goda kunskaper om system och mjukvara
  • Kunskap om försäljningsprocesser inom fordonsindustrin
  • Förmåga att skapa kunskapsartiklar

Interpersonella färdigheter:

  • Snabb på att förstå och analysera
  • Förmåga att etablera och upprätthålla goda kundrelationer
  • Förmåga att larma vid behov
  • Förmåga att förmedla kunskap
  • Förmåga att skaffa sig ny kunskap
  • Förmåga att sammanfatta
  • Känsla för kundservice
  • Snabbhet, autonomi, initiativ, reaktionsförmåga

🤝 Vår rekryteringsprocess:

  • 15-minuters samtal med vår Talent Acquisition Specialist
  • Personligt möte med vår Customer Service Manager
  • Personligt möte med vår HR-representant

Gå med oss och bli en del av Nextlane-äventyret som formar framtiden för fordonsindustrin!

💎 Våra förmåner:

Vi värdesätter flexibilitet och tillit inom vår företagskultur och erbjuder förmåner som speglar vårt engagemang för våra team:

  • Möjlighet att arbeta på distans upp till 2 dagar i veckan!
  • Pension
  • Edenred Lunchkort
  • Sjukförsäkring
  • Friskvårdsbidrag och 1 timmes träning på betald arbetstid/vecka
  • 30 dagars semester

🤝 Mångfald, rättvisa, inkludering och tillhörighet:

Vi är engagerade i att göra alla känner sig inkluderade och värderade på arbetsplatsen. Vi tror att företaget och dess kultur är starkast när de består av olika erfarenheter och bakgrunder.

Vi välkomnar ansökningar från personer med funktionsnedsättningar. Om du är en person med funktionsnedsättning och behöver hjälp, låt oss veta så att vi kan diskutera hur vi bäst kan stödja och göra eventuella anpassningar som kan vara nödvändiga.

Alla behöriga sökande kommer att få övervägande för anställning oavsett ålder, hudfärg, familj, könsidentitet, civilstånd, nationalitet, fysisk eller psykisk funktionsnedsättning, kön (inklusive graviditet), sexuell läggning eller någon annan egenskap som skyddas enligt tillämpliga lagar.

🌍 Vad innebär det att arbeta på Nextlane?

Anslut dig till ett ungt och snabbt växande företag, där du kan arbeta med nya och ambitiösa projekt.

Internationell och mångkulturell miljö.

Samarbete mellan kollegor.

Vi tror verkligen att Nextlane är en fantastisk plats att arbeta och utveckla din talang! Registrera dig för vårt erbjudande och ta reda på varför.


Ansök genom att skicka CV och personligt brev till [email protected]. Vi tillämpar löpande urval, ansökan därför gärna så snart som möjligt.

Skicka ansökan

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Dela annons