Vi söker dig som är världsbäst på kundbemötande och har ett stort intresse för teknik. Drivs du av utmaningen i att lyssna in kundens behov och kunna omsätta deras problem till lösningar? Har du dessutom erfarenhet av arbete med GIS? Då kan det här vara chansen du väntat på!

Vem är du?

Vi tror att du är en ambitiös och målmedveten person, som gillar högt tempo. För att trivas i rollen är det viktigt atttycka att dialog med människor är utvecklande - du är helt enkelt en lagspelare som har lätt för att skapa och behålla goda relationer med såväl kunder som kollegor.

Det är en fördel om du har en kommunalteknisk bakgrund så att du kan utvecklas till att bli specialist inom något av våra verksamhetsområden. Ditt intresse för den tekniska utvecklingen gör att du kan förutse de behov våra kunder kan komma att ha. Har du dessutom tidigare erfarenhet utav GIS, så är det så klart meriterande.

Du kommer att ha ett team runt dig där vi stöttar varandraoch hjälps åt, men det är viktigt att du kan arbeta strukturerat och resultatorienterat samt ta eget ansvar för att lösa problem och leverera i tid.

Sveriges bästa?

Vår tekniska support är en högt uppskattad funktion, både internt och hos våra kunder. Vårt sätt att ta oss an de frågor och utmaningar som våra kunder ställs inför har gjort att vi rankas högt bland teknisk support i Sverige. Kanske allra högst.

I vår tekniska support kommer du att arbeta med användarsupport för våra GEOSECMA-produkter till slutanvändare och återförsäljare via telefon, skärmdelning och e-mail. Våra produkter består av moderna och effektiva IT-stöd för offentliga verksamheter. Du kommer att ge stöd i både användning av, och felsökning i våra programvaror.

Kommunikationen du har med våra kunder ger oss ovärdelig kunskap i vilka utvecklingsområden våra produkter har och vilka utmaningar användarna utav våra produkter kan ställas inför. Information som tas tillvara för att skapa en ännu bättre upplevelse utav Sokigo.

Vad säger våra kunder?

”Supporten för GEOSECMA håller en hög nivå Inte minst med den direkta uppkoppling via TeamViewer. Det blir betydligt lättare att få hjälp på så sätt. Trevlig personal att kommunicera med.”

”Bra bemötande, och engagerade i alla mina supportärenden jag haft!”

”Jag tycker att ni är jätteduktiga och hjälpsamma!”

Vill du vara med och bidra till att bibehålla och utveckla vår kundnöjdhet?

Kvalifikationer

  • GIS-ingenjör
  • Kommunalteknisk verksamhet, fysisk planering
  • Stort teknikintresse
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift

Vi erbjuder

Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 250 trevliga och engagerade arbetskamrater runt om i landet. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group. Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till att kunna arbeta hemifrån och strävar efter att hitta rätt balans utifrån respektive roll och person.

Övrigt

Placeringsort är initialt Karlskrona, med Malmö som möjlig ort efter introdukton. Tjänsten är på heltid och vi tillämpar provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan snarast, dock senast 31 juli. Arbetsprov kan förekomma. Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater.

Vill du veta mer?

Kontakta Tony Wilsson, Teamchef TechnicalSupport,[email protected] på 0736-84 56 15)

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons