Omfattning Heltid
Publicerad 2024-07-01

Beskrivning av uppdraget

Initialt kommer mycket av arbetet innebära kartläggning av berörda system och identifiera behov av aktiviteter inför avveckling av uppdragsavtalet och i förlängningen också driva arbetet med planerade aktiviteter för avveckling.

En viktig del av uppdraget är att tillse att tillgångar återlämnas till organisationen i enlighet med uppdragsavtalet. Arbetet drivs i nära samarbete med produktägare och systemansvariga på It avdelningen, men det kan även finnas områden som skall avvecklas eller lämnas över där det kan det innebära en utvärdering av fortsatt behov av befintligt system och dess dokumentation.

Rollen som innefattar följande ansvar

  • Identifiera påverkade system och dess integrationer och behov för att fasa ut befintligt uppdragsavtal.
  • Identifiera omfattning av arbete och säkerställa att kostnader inkluderas i respektive budget
  • Säkerställa att arbete planeras och genomförs in i respektive förvaltning och verksamhetsplan.
  • Ansvara för erforderlig rapportering

Skallkrav:

  • Minst 9 års dokumenterad erfarenhet av arbete som projektledare
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet av uppdrag för eller inom kollektivtrafik hos utförare eller trafikhuvudman.
  • Erfarenhet av minst 3 uppdrag i att leda större ( >100M sek) IT-upphandlingsprojekt från upphandling till införande
  • Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av att leda etablering av IT-infrastruktur.

Meriterande:

  • Minst 3 års erfarenhet av arbete som IT-förvaltare
  • Minst 3 års erfarenhet av chefskap med personalansvar
  • Akademisk utbildning inom teknik, systemvetenskap, informationteknik eller motsvarande

Placering

Uppdraget möjliggör för närvarande både arbete på distans och på plats på kontoret på Kungsholmen i Stockholm. Dagar och tider för detta styrs efter behov i organisationen

Uppdragets omfattning

Standard 40 timmar per vecka men kan komma bli deltid vissa månader.
Period: 1 september 2024 – 30 maj 2025.

Bra att veta

  • Ska konsulten kunna arbeta övertid, obekväm arbetstid och/eller jour/beredskap?: Ja
  • Obekväm arbetstid: I de fall där konsult har förlagd arbetstid utanför ordinarie arbetstid (08:00-17:00) kan Obekväm arbetstidstillägg utgå.
  • Följande utrustning krävs för uppdraget: Mobiltelefon.

Låter detta som en intressant roll?

Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan, inkluderat CV, på svenska, som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då anbudstiden är kort.
NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryterings branschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning (som i denna) tillämpar vi kollektivavtal.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons