Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-07-01

Tierp är en kommun med en organisation i rätt storlek för dig som vill ha nära till chef, kollegor, politik och kunder. Här finns utrymme för både personlig utveckling och samverkan i organisationen. Vår kommun erbjuder varierande boendemiljöer, havsnära natur, historia, kultur och god service. Tierp har Stockholm, Uppsala och Gävle inom pendlingsavstånd och erbjuder också möjlighet att arbeta delvis på distans. Våra värderingar är viktiga och tillsammans arbetar vi för att förverkliga våra värdeord: respekt, ansvar, kundfokus, mod och framtidstro. ARBETSUPPGIFTER Lönecentrum administrerar löner för alla medarbetare som jobbar i Tierp, Knivsta och Älvkarleby kommun samt för alla medarbetare i TEMAB (Tierps Energi & Miljö AB). Lönecentrum har 11 medarbetare fördelat på lönekonsulter och systemutvecklare Som administratör arbetar du i team med alla steg i löneprocessen. Du arbetar med att kontrollera och bearbeta löneunderlag utifrån målet rätt lön till rätt person i rätt tid. Som administratör arbetar du också med stödjande och konsultativa insatser till främst chefer. Du kommer för det mesta sitta i vår telefonsupport. En annan viktig del i arbetet är att bidra till ständiga förbättringar. Eftersom rollen innebär många olika kontakter är det ett krav att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. God vana av att arbeta med Officepaketet. Som person är du en god analytiker som är bra på att felsöka, se sammanhang och kunna lösa komplexa frågor och problem. Arbetet kräver noggrannhet samt hög integritet. Du är serviceinriktad vilket innebär att du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, du har en pedagogisk förmåga och förståelse för andra människors olika förutsättningar att ta till sig kunskap. Du tycker om att ta ansvar men förstår samtidigt vikten av samarbete och att teamet ska lyckas med sin uppgift. Du har en vilja att påverka och utveckla. Vi arbetar för att ha starkt kundfokus och ett professionellt bemötande. I rollen som administratör på Lönecentrum är det viktigt att vara strukturerad och kunna prioritera sin dag rätt då arbetet delvis är styrt efter olika tidsgränser. För att lyckas i rollen ser vi att dina personliga egenskaper har stor betydelse, vilket innebär att du har god förmåga att samarbeta, arbeta i team men också förmåga att skapa och bibehålla goda relationer, både intern och externt KVALIFIKATIONER Vi söker dig som arbetar eller har arbetat som administratör de senaste tre åren. Det är starkt meriterande om du har erfarenhet av arbete med löner i Personec- P samt kunskap om kommunala avtal AB, intresse av att arbeta med digitala lösningar samt viss kunskap inom pensionsområdet. ÖVRIGT Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons