Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-28

Vill du göra skillnad för svensk hälso- och sjukvård? OneMed Sverige söker att utöka verksamheten med en Transportinköpare till kontoret i Göteborg. Rollen lämpar sig för dig med stark vana inom transport, upphandling och med en kommersiell ådra för Supply Chain/logistik. OneMed är ett snabbfotat, entreprenörsdrivet bolag och erbjuder dig en roll med goda utvecklingsmöjligheter på ett personligt- och professionellt plan. OM TJÄNSTEN OneMed Sverige täcker hälso- och sjukvårdens behov när det kommer till medicinskt material, utrustning och beredskap - snabbt, smidigt och med kvalitet. Vi drivs av en trygg och säker vård samt av att förbättra livskvaliteten för alla som är i behov av, eller utför, vård. Utöver förbättringar i vardagen, strävar vi efter en rättvis och hållbar värdekedja för alla. Det är så vi gör skillnad, varje dag, året om. OneMed erbjuder cirka 40 000 certifierade produkter inom medicinskt material och utrustning. Varje enskild produkt är ett värdefullt bidrag till ett förbättrat vårdresultat och samhälle. Patienten får en bättre behandling, vårdtiden kortas och totalkostnaden sänks. Vi är med våra cirka 400 medarbetare på fyra orter, en viktig del av Sveriges vård och beredskap. År 2023 uppgick vår omsättning till 3,7 Mdr SEK. OneMed är en del av Asker Healthcare Group, bestående av mer än 40 företag som stödjer hälso- och sjukvård i Europa. OneMed är verskam både som Distributör och 3PL/4PL. I rollen som Transportinköpare kommer du bland annat ansvara för RFQ:er, ta in priser och jämföra olika leverantörers transporttjänster. Du kommer stötta och avlasta nuvarande Supply Chain Transport & Distributions Manager inom områdena sjö, land, tåg, flygtransport och andra intermodal transportlösningar, där OneMed på sikt ser att du axlar flera områden samtidigt. En stor del av din tid ser vi att du lägger vid upphandlingar och den kommersiella delen av våra transportfrågor, samt att arbete med våra så kallade Centre of Excellence där vi utvecklar och sprider kunskap inom koncernen. Du kommer ingå i ett team om 3 personer där ni tillsammans arbetar tätt med ett utvecklingsteam, supply planning och vår logistikverksamhet. Rollen innebär även att ta ansvar för att vi kan erbjuda de bästa distribution & transportlösningarna inom Asker gruppen. Du erbjuds - En central roll i ett marknadsledande bolag och en säker bransch - En företagskultur med framåtanda och en föränderlig miljö - Ett bolag som satsar på sina medarbetare och erbjuder dig goda chanser till personlig- och professionell utveckling - Spännande uppgifter i våra centre of excellence både i Sverige men också tvärs över gruppen ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Ansvara för RFQ:er, ta in priser och jämföra olika leverantörer av transporttjänster samt sitta i förhandlingar och bygga relationer med våra kunder * Förhandla och driva affärer med nationella och internationella transportörer * Assistera vid externa upphandlingar för andra länder, främst i Norden * Stötta högre uppsatta chefer med operativa arbetsuppgifter nationellt och internationellt beroende på ansvarsområden * Delta eller ansvara i centre of excellence, CI-arbetet, framtida projekt, exempelvis byten av system eller transportupplägg * På sikt ta över den kommersiella kontakten med leverantörerna och avlasta nuvarande Supply Chain Transport & Distributions Manager som idag äger frågan VI SÖKER DIG SOM Har stort driv, gillar högt tempo samt att arbeta i en matris där vi tar ansvar över en helhet för våra kunder och ständigt strävar mot att bli bättre som organisation. Du har även: * En relevant utbildning från yrkeshögskola, högskola eller universitet * Minst 5 års arbetslivserfarenhet i en inköpsroll eller i en liknande roll med transportinköp * Tidigare erfarenhet av arbete med avtal, förhandling och upphandlingar * Vana av arbete i olika projekt, tex systembyten, byte av transportupplägg och dylikt * Vana av ansvar och förståelse för helheten av transportflöden * Arbetslivserfarenhet av en logistikverksamhet och en förståelse för dessa delar i verksamheten då du kommer kommunicera och förmedla information till ett flertal avdelningar * Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Det är meriterande om du har - Tidigare ansvarat för sjö, land eller flygtransport då du kommer ta ansvar för ett av områdena till en början men på sikt axla fler ansvarsområden - Tidigare arbetslivserfarenhet av internationell handel För att lyckas i rollen är du van vid att arbeta i en miljö med förändring och gillar själv att driva igenom förändringar och processer. Du sitter på en stor dos affärsmässighet och lyckas genom din förmåga att kommunicera och skapa relationer driva igenom gynnsamma affärer för din organisation. Vidare är du initiativtagande, tar ansvar för ditt arbete och löser problem med hjälp av din goda struktur. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och OneMed's önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. Läs mer om varför vi tillämpar rekryteringstester här. Rekryteringsprocessen * Steg 1: Inledande tester och screening-samtal med Academic Work * Steg 2: Intervju med Academic Work * Steg 3: Intervju 1 med OneMed * Steg 4: Intervju 2 med OneMed inklusive Thomas-tester i PPA och GIA (det kan eventuellt tillkomma ytterligare en sittning) * Steg 5: Referenstagning * Steg 6: Avtalsskrivning INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om OneMed Sverige här!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons