Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-28

Kompetens- och arbetslivsförvaltningen söker en verksamhetsutvecklare med ansvar för att förvalta och utveckla de verksamhetssystem som används inom verksamheterna. Förvaltningen har ett stort fokus på digitalisering och innovation för att stödja verksamheterna och våra målgrupper. Du kommer att ha en nyckelroll i att leda och samordna verksamhetsprocesser och dialog med olika intressenter. Vilka är vi? Kompetens- och arbetslivsförvaltningen har två verksamhetsdelar. Arbetsmarknadsenheten med arbetsmarknadsinsatser och ekonomiskt bistånd. Vuxnas lärande med utbildning på grundläggande, gymnasial och eftergymnasial nivå samt uppdragsutbildning. Som verksamhetsutvecklare med inriktning mot systemförvaltning och digitalisering är du direkt underställd förvaltningschef och ingår i förvaltningens ledningsgrupp tillsammans med förvaltningschef, verksamhetschefer och stabsfunktioner. Falköpings kommun erbjuder sina anställda en god balans mellan arbete och fritid med möjlighet till distansarbete, flextid, friskvårdsbidrag eller -tid och semesterväxling. Vad kan vi erbjuda dig? I rollen som systemutvecklare kommer du ansvara för förvaltning och utveckling av de verksamhetssystem som används inom kompetens- och arbetslivsförvaltningen. Du förväntas samordna och leda verksamhetsprocesser och ha kontakter med leverantörer, IT-avdelning och personalgrupper. I uppdraget ingår också att identifiera och analysera behov och krav samt föreslå lösningar som stödjer verksamhetens mål och vision. Du ansvarar för att upprätthålla och utveckla rutiner och dokumentation för verksamhetsprocesser och verksamhetssystem samt planera, genomföra och följa upp utvecklingsprojekt och förändringsarbeten. Du kommer även ansvara för användaradministration samt användarsupport, i våra verksamhetssystem. I detta ingår också att utbilda och stödja användare samt säkerställa att de har rätt behörigheter och kunskaper. Vad söker vi hos dig? Du har en relevant utbildning inom systemvetenskap eller motsvarande, alternativt har förvärvat motsvarande kunskaper genom arbetslivserfarenhet. Du har erfarenhet av att arbeta som systemförvaltare, gärna inom offentlig sektor. För att lyckas med uppdraget har  du god kunskap om verksamhetsprocesser och kravställning inom offentlig sektor samt om informationssäkerhet och dataskydd. Du har erfarenhet av att leda och samordna projekt och förändringsarbeten och kan kommunicera och samarbeta med olika parter, både internt och externt. Du har också lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Som person har du egenskapen att kunna analysera, lösa problem och fatta beslut. Du är kreativ, innovativ och utvecklingsorienterad med förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Upplysningar Tjänsten tillsätts utifrån att erforderliga beslut fattas. Falköpings kommun Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor. Undrar du vad som finns att göra och se när du inte jobbar hos oss? Gå in på https://www.livetiskaraborg.se/och upptäck alla Skaraborgs möjligheter! Övrigt För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka via Varbi (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons