Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-27

___________________________________________________________________________________________ Häng med på resan med Jollyroom – e-handeln som startade år 2010 och nu dominerar Nordens marknad som den största onlinebutiken för barn- och babyprodukter. Vi strävar efter att erbjuda inte bara produkter, utan en total livsstilsupplevelse, för föräldrar i Europa. Med över 2 miljoner nöjda kunder och ett sortiment som omfattar produkter för gravida, nyfödda och barn till 12 år, är vi inte bara en butik, vi är en destination för barnfamiljen. Vi brinner för att göra familjelivet enklare, roligare och mer inspirerande genom att erbjuda de bästa varumärkena och de senaste produkterna. Men vi nöjer oss inte där - vi är på en ständig resa mot att bli bäst i Europa. Vår nya bas, Campus Jollyroom strax utanför Göteborg, är en plats där innovation möter passion. Här huserar vårt stora, moderna kontor, toppmoderna lager på 55 000 kvm och ett showroom som tar kundupplevelsen till en ny nivå. Vi tror på att investera i våra 400 medarbetare, därför har vi även ett välutrustat stort personalgym på plats för att se till att vårt team är i toppform för att möta våra högt uppsatta mål. Men det slutar inte där. Med fysiska butiker i Stockholm och Oslo expanderar vi vårt grepp över den europeiska marknaden. Vi är inte bara med i spelet - vi är här för att vinna. Och du kan vara en del av det här vinnande laget. Vi letar ständigt efter talanger som delar vår passion och vår drivkraft att göra skillnad. Så om du är redo att vara en del av något stort, om du är hungrig efter utmaningar och redo att ta nästa steg i din karriär, då är Jollyroom platsen för dig. Finance Manager Vi söker dig som är redo att ta ett kliv i karriären och vill vara med på resan att vända från förlust till vinst. Kanske du är nummer två på en ekonomiavdelning idag och vill ta klivet till att bli ansvarig? Eller kanske jobbar du i en bred roll, likt management konsult, och sugen på mer ansvar? Vi söker dig som brinner för att utveckla vår business i en lönsam riktning. Vi jobbar i en platt organisation med korta och snabba beslutsvägar. Vår roll som Finance Manager är hands-on och du kommer dyka ner i detaljerna för att förstå vår business och därefter kunna sätta ramverket för hur man bygger lönsamma arbetsmodeller. Du är ansvarig för ett team bestående av fem medarbetare inom redovisning och controlling. Det finns en Lead för redovisning och du kommer därför lägga det mesta av din tid på att hjälpa organisationen till att lyckas med budgetering och planering, med särskilt fokus på sortiment och inköpsfrågor kopplat till varulagerbindning och likviditetsplanering. Du ingår i bolagets ledningsgrupp och rapporterar till VD, som också är majoritetsägare. Du kommer ingå i ett nätverk via vår delägare Egmont som äger flera olika e-handelsbolag såsom Outnorth, Royal Design och Bagaren & Kocken. Löpande uppgifter och ansvarsområden: - Budget- och prognosarbete - Skapa enkla uppföljningsmodeller/mallar/ramverk - för budgetering och likviditetsplanering - Kassaflödesanalyser och likviditetsprognoser - Uppföljning av lönsamhet per produktområde, i samarbete med inköp - Kontroll, uppföljning och styrning av omkostnader - Månads- och årsbokslut samt årsredovisningar - Deklarationer - Managementrapportering och koncernredovisning - Kontakt med revisorer, myndigheter och leverantörer - Valutapolicy och valutasäkring - Sammanställning och rapportering till styrelse och bank - Delta i viktiga leverantörssamarbete och diverse förhandlingar Vi söker dig som har: - högskole-/universitetsutbildning inom ekonomi - erfarenhet av budget- och prognosarbete - starka redovisningskunskaper - erfarenhet från koncernredovisning - erfarenhet av valutaflöden och kunskap inom valutasäkring - erfarenhet av att utveckla och dokumentera processflöden och arbetsrutiner - erfarenhet av ledarskap Meriterande med erfarenhet från lönsamma tillväxtbolag, kunskap i SAP och Qliksense/Qlikview. Personliga egenskaper - Drivande med stor förståelse för business - Strukturerad med hög analytisk förmåga - Van vid att förenkla saker och ting - skapa en tydlighet - Prestigelös och engagerad ledare Fördelar med att jobba på Jollyroom: - Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch - Stora karriärmöjligheter, vi har under 2023 tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt - Stora möjligheter att påverka, driva egna initiativ och ta stort ansvar - Kollektivavtal för alla anställda - Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city - Friskvårdsbidrag samt tillgång till ett fantastiskt och stort gym på kontoret - Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största e-handelsanläggning Upplägg och kontakt: - Start: Enligt överenskommelse - Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas) - Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 i Torslanda, Göteborg - Kontakt & frågor: Terese Fernbring, via [email protected] Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll. Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan. Vi undanber oss för närvarande samtal och mail från rekryterings- och annonsleverantörer.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons