Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-27

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens. Vill du växa med oss? Serviceförvaltningen är en av Varbergs kommuns tio förvaltningar. Det är en intäktsfinansierad verksamhet som svarar för kommunens interna stödprocesser. Inom serviceförvaltningen arbetar ca 500 tillsvidareanställda och ca 500 timanställda. Förvaltningen omsätter drygt 1 mdkr per år och består av följande verksamheter: • Fastighet • Kost och städ • IT-avdelning • Bemanning • Logistik och utveckling Fastighetsavdelningens uppdrag är att drifta, sköta och underhålla Varberg kommuns fastigheter på uppdrag av fastighetsägaren så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Vi strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt vi gör. Fastighetsavdelningen söker en enhetschef för drift- och skötsel: Är du en driven och lösningsorienterad person med ledarskapserfarenheter och god samarbetsförmåga? Har du god kunskap om drift och skötsel av fastigheter och uppskattar att arbeta operativt. Då kan fastighetsavdelningen i Varbergs kommun vara rätt arbetsplats för dig! ARBETSUPPGIFTER Fastighetsavdelningen genomgår en omorganisation som syftar till att förbättra styrningen från fastighetsägaren. Som enhetschef har du en central roll i att utforma det nya uppdraget som avdelningen står inför. Initialt kommer fokus ligga på samarbete och etablering av nya överenskommelser enligt AFF-strukturen inom fastighetsdrift. (AFF= avtal för fastighetsförvaltning och service är en bransch anpassad, standardiserad avtalsstruktur för tjänsteentreprenader inom fastighetsförvaltning och service) Ditt ansvar som enhetschef innefattar att utveckla enheten för att behålla nöjda kunder och engagerade medarbetare genom hög servicenivå. Tillsammans med avdelningschefen och övriga enhetschefer bör du ha en helhetssyn som bidrar till att uppfylla det gemensamma uppdraget. Samarbetet mellan enheterna på fastighetsavdelningen är en naturlig del av din vardag, där ni planerar och styr mot gemensamma mål och bidrar till avdelningens utveckling. Som medlem i fastighetsavdelningens ledningsgrupp rapporterar du till avdelningschefen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: • Personalansvar för en enhet som består av 22 personer i olika roller såsom förvaltarassistenter, arbetsledare, drifttekniker och fastighetstekniker. • Uppföljning av enhetens arbete och avstämning med medarbetare • Budget- och resultatansvar • Att förbereda och genomföra medarbetarsamtal, uppföljnings- och lönesamtal samt ansvara för kompetensutveckling och arbetsmiljön för enhetens medarbetare. • Kvalitetssäkring och utveckling av arbetsprocesser och rutiner samt tillse att lagar, krav och förordningar efterföljs. • Vara ett tydligt stöd till dina medarbetare i operativa frågor KVALIFIKATIONER Vi ser att du har följande bakgrund och kvalifikationer för att lyckas i denna roll: • Relevant högskoleutbildning eller motsvarande utbildning inom området. • Utvecklingsorienterad med god analytisk förmåga. • Erfarenhet av drift och skötsel av fastigheter. • Erfarenhet av personalansvar. • Erfarenhet av ekonomiuppföljning och styrning. • God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt mycket god datorvana. • Körkort B är ett krav. • Relationsorienterad, kommunikativ och lösnings- och affärsorienterad. • Erfarenhet av arbetsorderstyrd drift. • Kännedom om LOU och erfarenhet av en politiskt styrd organisation. • Tidigare erfarenhet från budgetarbete och resultatansvar för en drift- och skötselorganisation • Kunskap om avtal inom AFF strukturen fastighetsdrift Välkommen med din ansökan! Om du tycker att tjänsten som enhetschef passar väl in på dina kvalifikationer och på hur du vill arbeta, skicka din ansökan snarast. ÖVRIGT Varbergs kommun har ett politisk beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att medarbetare har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid. Serviceförvaltningen strävar efter mångfald som kan berika vår verksamhet. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund, kunskap och erfarenheter. Inför denna rekrytering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons