Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-26

Är du strukturerad, serviceminded och redo för en ny utmaning? Vi söker nu en engagerad Sales Coordinator som vill vara en del av vår kunds dynamiska team. Här får du möjligheten att växa, utvecklas och bidra till företagets framgång i en stimulerande och inkluderande arbetsmiljö. Dina arbetsuppgifter I rollen kommer du att hantera kundorder samt relaterade inköps- och logistikuppgifter. Du kommer också, till viss del, interagera med kunder för att tillhandahålla information och support. Rollen innefattar stöd till försäljnings- och serviceteamet i marknadsföringsaktiviteter samt anbuds- och projektförberedelser. Arbetet som Sales Coordinator är ett väldigt varierat och omväxlande jobb. Din vardag består av till stor del av planering, uppföljning och samordning. Du blir spindeln i nätet och ser till att det flyter på och samordnar teknikernas dagliga arbete. Mycket av arbetet sker via mail, i ärendehanteringssystem och Office-programmen, men även per telefon med kunder och tekniker. Exempel på arbetsuppgifter: - Skapande och uppföljning av arbetsorder och fakturering - Hantering av kundorder från placering till fakturering, inklusive inköp och logistik - Kundservice via telefon och e-post - Samordning av service- och underhållsbesök och utbildningar - Övervakning av inköpsorderstatus och leveranser - Tillhandahållande av information om materialförbrukning och lagernivåer - Samordning av marknadsföringsaktiviteter och kundevent - Stöd vid finansiella revisioner och affärsgranskningar Din profil Vi söker dig som är serviceminded och lyhörd då många av arbetsuppgifterna involverar kontakt med både interna och externa parter. Det är därför viktigt att man tycker om att vara en del av ett team och gillar att samarbeta med andra. Då man är spindeln i nätet så behöver man trivas i en miljö där det händer mycket och där man själv får strukturera upp sitt arbete. Kvalifikationer: - Tidigare erfarenhet av backoffice-tjänster eller liknande - Erfarenhet av arbete med SAP - Kunskap inom fakturering - Goda datakunskaper i t.ex. Microsoft Office (Word, Excel), ärendehanteringssystem o dyl - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift Vi erbjuder dig Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Din konsultchef är mån om kontakten med dig och kommer både besöka dig ute hos kundföretaget, men finns också tillgänglig via telefon och för personliga möten på Maxkompetens kontor. Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill vara en del av oss! Övrig information Placeringsort: Halmstad Start: Augusti eller enligt överenskommelse Varaktighet: Tillsvidare Arbetstid: Vardagar, dagtid Lön: Individuell lönesättning Kunden har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos vår kund i Halmstad. För rätt person finns goda möjligheter till anställning direkt hos kund. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Ida Svensson på telefon 0700-91 59 12 eller [email protected] . Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag! Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR. Om Maxkompetens Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri. Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons