Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-25

Vi söker nu en teknisk supportingenjör inom elområdet till en social och stöttande roll hos ett av världens ledande företag inom mätning av elkvalitet! Är du nyexaminerad inom elkraft eller energi och letar efter en möjlighet att arbeta med kundkontakt och teknisk support? Vill du få chansen att resa och möta kunder både i Sverige och internationellt? Då är detta tjänsten för dig! Om rollen Som teknisk supportingenjör kommer du att ha varierande arbetsuppgifter med huvudfokus på att stödja kunder och säkerställa deras upplevelse av företagets tjänster. Du kommer att: • Ge teknisk support till kunder och säkerställa att deras frågor och problem löses effektivt. • Stödja företagets säljare och distributörer globalt med teknisk expertis. • Demonstrera företagets mätsystem och utföra systeminstallationer hos kunder, både på plats och på distans. • Hålla i utbildningar för kunder, antingen på plats eller via webinar. • Hantera prioriterade supportärenden och rapportera dessa till teamledaren för utvecklingsteamet. • Dokumentera arbete genom att skriva manualer och utföra interna tester av nya systemreleaser. Rollen innebär regelbundna kundmöten, både digitala och fysiska, vilket ibland kräver resor inom Sverige och någon gång per år till internationella kunder. Om dig Vi söker dig som nyligen avslutat din högskoleutbildning inom elkraft eller energi och har en god förståelse för tekniken och branschen. Du trivs i en kommunikativ roll och har gärna erfarenhet från serviceyrken. Du är en person som tycker om att utbilda och hjälpa kunder. För att passa in och trivas i denna roll är du en lagspelare som är hjälpsam och flexibel. Du har förmågan att prioritera, agera transparent och vara öppen för kunders och kollegors behov. Du har en helhetssyn, gillar att ge service och är naturligt självständig. Om detta beskriver dig och du har ett genuint teknikintresse, är det förmodligen dig vi söker! Skallkrav för tjänsten • Relevant högskoleutbildning inom exempelvis elkraft eller energi • Flytande svenska och engelska i tal och skrift • B-körkort • Datavana Meriterande för tjänsten • Arbetslivserfarenhet inom relevant område, gärna inom service • El-bakgrund, exempelvis från elektrikerprogram Om Metrum Metrum är ett expansivt tillväxtbolag inom energibranschen med fokus på elnätsbolag. Metrum utvecklar, tillverkar och säljer heltäckande mätsystem som inkluderar både kvalificerade och normenliga mätinstrument och systemapplikationer med fokus att mäta energi- och elkvalitet i olika elnätsmiljöer. Metrum leder idag utvecklingen av elkvalitetsmätning i världen och är marknadsledande i Sverige. Lösningarna används både för kontinuerlig driftövervakning av elnätet i som proaktiva tjänster (AI) för prediktivt underhåll. Metrums kunder är både energi/elnätsbolag (transmission/distribution) och olika industrier, järnväg samt produktionskällor inom framförallt förnyelsebar energi. Metrum har sina lokaler centralt beläget i Göteborg (Gårda). Mer information om Metrum fås vid intervjutillfälle. Om Framtiden AB Vi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo. För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos Metrum. Villkor: Startdatum: Hösten 2024 Omfattning: Heltid (8-17) Placeringsort: Göteborg

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons