Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-24

Vi söker nu vår nästa HR-administratör till vårt team! I denna roll kommer du att vara en nyckelspelare och ett värdefullt administrativt och operativt stöd för både vår CHRO och hela organisationen i HR-relaterade processer och projekt.

Rollen innebär att du kommer att hantera en rad administrativa uppgifter med hög noggrannhet och effektivitet. Du kommer att vara en viktig del i att implementera och driva bolagets HR-strategi. Ditt arbete innebär att skapa och underhålla användarvänliga och säkra HR-processer, samt säkerställa att vi följer riktlinjer och policys inom området. Du kommer att underlätta för chefer och ledare i deras dagliga arbete, vilket i slutändan bidrar till ett bättre gästmöte, högre lönsamhet och vår långsiktiga utveckling.

Om du är en person som är noggrann, strukturerad och har en vilja att bidra till en positiv arbetsmiljö har du hos oss chansen att spela en avgörande roll i att forma framtiden för vårt företag och bidra till att skapa en arbetsplats där våra gäster och medarbetare trivs och utvecklas.

I arbetsuppgifterna ingår att:

  • Löpande ha kontakt med aktuell lönebyrå och administration av löner för anställda inom O’Learys Group.
  • Superuser i HRM systemet Flex samt hantering och uppdatering av personaldatabas i systemet
  • Framtagande av underlag inför samt genomförande av lönekartläggning.
  • Granskning och hantering av kvittoredovisning, utlägg och traktamenten.
  • Administration kring tjänstebilar, granskning av avtal och löpande kontakt med leasingbolag.
  • Hantering av process och administration kring lönerevision.
  • Hantering av regelverk för anställda gällande frågor om pension och diverse personalfrågor samt administration av förmåner och pension i samarbete med pensionsförmedlare
  • Upprätthålla personalhandbok med uppdaterade och relevanta dokument, riktlinjer och policys.
  • Förvalta och bidra till att utveckla effektiva systemstöd inom HR-området
  • Kontorsrelaterade uppgifter i form av beställning av varor och kontakt med fastighetsägare och städbolag

Önskad erfarenhet och egenskaper:

  • Utbildning inom HR eller lön alternativtminst 2-års erfarenhet från liknande roll.
  • Kunskap kring tolkning och tillämpning av kollektivavtal och riktlinjer kopplat till lön, pension och personalfrågor.
  • God administrativ förmåga och kunskaper inom Office-paketet.
  • Utmärkta kommunikationsfärdigheter och stor social kompetens.
  • Förmåga att arbeta självständigt och som en del av ett team.

Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vara en del av vårt framgångsrika team? Tveka inte att ansöka idag, intervjuer sker löpande. På grund av semestertider kan dock svar dröja något.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Om oss

O’Learys Group är på en spännande resa för att bli det främsta eatertainment-företaget i Europa genom att kombinera mat, drycker, sport och aktiviteter i en social miljö. Idag finns vi på cirka 140 platser över hela världen i våra egna verksamheter och tillsammans med franchisetagare. Våra varumärken är O'Learys, Harrys och Sing Sing Karaoke.

Detta är en heltidstjänst och du rapporterar till CHRO (Chief HR Officer). Tjänsten är placerad i fina lokaler på Ynglingagatan vid Norrtull i Stockholm.

På arbetsplatsen gäller kollektivavtal mellan Visita och Unionen.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons