Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-24

Drivs du av att arbeta med ekonomi och administration på en fristående sparbank som präglas av engagemang, personlighet och tillgänglighet?

Dina arbetsuppgifter hos oss

Du kommer att tillsammans med ytterligare en Ekonomiadministratör ingå i bankens Ekonomiteam som leds av bankens Ekonomiansvarige. I rollen som Ekonomiadministratör utgör du en stödfunktion till organisationen i uppgifter som rör ekonomi och administration. Här erbjuds du en bred roll som omfattar olika arbetsuppgifter inom bankens administrativa avdelning. Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är: avstämnings- och redovisningskontroller, faktura- och likviditetshantering, interna kassatransaktioner och stickprov, bokföringsunderlag, behörighetshantering, hantering av bankens info-mejl med mera. Tillsammans med bankens HR-koordinator är du också en av bankens två löneadministratörer.

Det finns också en förväntan att övertid kunna utvecklas inom ekonomiteamet och då kunna arbeta med arbetsuppgifter så som bokslut, årsredovisning, skatt och moms, systemadministration, myndighetsrapportering, intern kapital- och likviditetsutvärdering, riskrapportering, hantering av bankens obligationsportfölj, budget, ekonomisk analys och uppföljning.

Vem är du?

Vi söker dig som är serviceinriktad, ansvarskännande och flexibel. För att lyckas i rollen behöver du också vara noggrann, strukturerad och nyfiken på att lära dig nya saker. Du kommer nå framgång i rollen genom att kunna ta ett stort självständigt ansvar, men också genom att arbeta tätt ihop med övriga funktioner på avdelningen. Du har dessutom en analytisk förmåga som du kombinerar med ett relationsskapande förhållningssätt.

Vi söker främst dig som har en akademisk ekonomisk utbildning, eller likvärdig erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Tidigare erfarenhet av bank eller med ekonomi i en annan typ av företag är meriterande. Du behärskar svenska obegränsat i tal och skrift, samt har goda kunskaper i engelska. Du har goda kunskaper inom Office-paketet, framför allt av Excel.
Största vikt läggs vid personlig lämplighet, och vi ser gärna att du har en lokal förankring till Tidaholm med omnejd.

Om Tidaholms Sparbank

Tidaholms Sparbank är en fristående bank med kontor i Tidaholm, Mullsjö och Hjo. Vi är 52 anställda och har över 120 års erfarenhet av att driva bank och har idag drygt 25 000 kunder. Banken består av tre avdelningar: Privatmarknadsavdelningen, Företagsmarknadsavdelningen och Administrativa avdelningen. Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt härliga gäng på den administrativa avdelningen där största fokus är att sköta interna arbetsuppgifter för att upprätthålla service mot såväl banken som kundmötande kollegor. Den administrativa avdelningen består av nio medarbetare under ledning av administrativ chef. Avdelningen ansvarar för bankens ekonomi, administration, juridik, säkerhet, HR, IT, fastighet, kreditgranskning och kravhantering.


Viktig information!

Denna annons kommer ligga publicerad under sommarperioden, mellan 24/6-18/8. Fyra veckor under denna period är vi semesterlediga (v.29-32). Har du frågor eller funderingar angående tjänsten? Kontakta gärna ansvarig rekryterare innan eller efter dessa veckor, annars kan du skicka mail så svarar vi så snart vi är på plats igen.
Du kan därför förvänta dig återkoppling i processen från och med V. 33 och framåt.

Vad händer när du har sökt tjänsten?

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % med placeringsort i Tidaholm. Tjänsten startar efter överenskommelse.
I denna rekrytering samarbetar vi med OnePartnerGroup och du visar intresse för tjänsten via onepartnergroup.se. För frågor och liknande är du välkommen att ta kontakt med Julia Hillerström på 079-073 48 97 alternativt [email protected].

Då sommaren är här kommer vi behandla din ansökan efter vecka 32 på grund av semester, du kan därför förvänta dig återkoppling från och med V. 33 och framåt. När du har visat ditt intresse matchar vi din ansökan med tjänsten och vi kontaktar dig via mail eller telefon för återkoppling. I processen kommer sedan urval genom intervjuer, tester, referenstagning och bakgrundskontroll ingå för de kandidater som utifrån matchning med tjänstens kravprofil går vidare till kommande steg. Testerna är ett verktyg för att kunna säkerställa ett kompetensbaserat urval samt för att bidra till mångfald, jämlikhet, objektivitet samt en fördomsfri rekryteringsprocess. För oss är det viktigt att ta del av din upplevelse när du har sökt en tjänst hos oss. Därför skickar vi ut en kort enkät när du har sökt tjänsten och när processen är avslutad.

Gällande ansökan så sker det via annonsen på OnePartnerGroups hemsida, vi hanterar inte ansökningar via mail på grund av GDPR.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons