OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida jobbify.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-20

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Är du erfaren inom redovisning och trivs i en ledande roll? Vill du bli vår nya redovisningschef och ta ansvaret att utveckla vår redovisningsavdelning? Vi ser fram emot att tillsammans stärka Serneke Sverige! Det här är en tillsvidareanställning som utgår från vårt huvudkontor i Karlatornet, Göteborg. Din roll Du ansvarar för all redovisning i koncernen Serneke Sverige och rapporterar direkt till CFO Thomas Olsson samt är en del av en central ekonomiledningsgrupp. Vi arbetar tillsammans för att främja ömsesidigt teamarbete och strävar ständigt efter att skapa delaktighet i våra utvecklings- och förbättringsprojekt. Du ansvarar för att revidera, övervaka och säkerställa redovisningen samt att relevanta regelverk följs och månadsboksluten upprättas inom angivna tidsramar. Din roll är av stor vikt och involverar ett omfattande nätverk av interna och externa kontaktytor. I vår redovisningsgrupp arbetar tre personer som du kommer vara personalansvarig över. Exempel på arbetsuppgifter:
  • Redovisningsansvar för Serneke Sverige samt tillhörande dotter- och intressebolag
  • Anpassa bolagets redovisning mot förändringar i nationell- och internationell standard
  • Sammanställa och säkerställa rapportering (månad, kvartal, år)
  • Skapa och sammanställa månads-, kvartals- och årsbokslut
  • Upprätta underlag för legala årsredovisningar
  • Rapportering av inkomst- och momsdeklarationer
  • Genomföra avstämningar av interna transaktioner
  • Kontakt med revisorer i löpande frågeställningar
  • Ständigt utveckla processer och rutiner
  • Digitalisera arbetsflödet
I rollen verkar du i en modern digital arbetsmiljö i vilken vi satsar kontinuerligt på att förbättra och effektivisera våra arbetsprocesser. Här har du möjlighet att dela dina insikter och åsikter för att utvecklas framåt och forma både teamet och Serneke Sverige som helhet. Din profil Du har flera års gedigen erfarenhet inom kvalificerad redovisning och en djupgående förståelse för samtliga aspekter inom redovisning inkl. IFRS. Vi ser också att du har en högskoleutbildning inom ekonomi och det är en fördel om du tidigare haft personalansvar. Viss erfarenhet inom byggbranschen, att du hanterat redovisningen för flera bolag samtidigt och/eller har erfarenhet av att arbeta med K3-bolag samt IFRS, ser vi som starkt meriterande. Flytande svenska i tal och skrift krävs för tjänsten. För att trivas och passa väl in ser vi att du är en individ som gillar en miljö där du aktivt medverkar till att utforma strukturer och påverka arbetssätt på ett framåtgående sätt. Du är en person som tar initiativ och har en stark drivkraft för att slutföra uppgifter. Din samarbetsförmåga är enastående, och du kommunicerar lyhört och bidrar till en positiv arbetsmiljö. Vi erbjuder När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt. Övriga förmåner du får del av som anställd på Serneke: Karriärsida/förmåner Information och ansökan Låter det här som en tjänst som passar dig? Tveka då inte att skicka in ditt CV eller din LinkedIn-profil. Sista ansökningsdag är söndagen 11:e augusti, därefter får alla återkoppling. Rekryteringsarbetet kommer delvis vara pausat pga semester. Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till vår CFO Thomas Olsson via [email protected], +46 70 325 23 24 eller till Rekryteringsspecialist Anna Berggren via [email protected], +46 76 809 88 75. Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater. Om Serneke Sverige Serneke grundades 2002 och sedan juli 2023 är Serneke Sverige ett helägt dotterbolag till Doxa. Doxa har aviserat att man ämnar avyttra Serneke Sverige vilket mest troligt innebär en ny ägare som tillsammans med oss kommer skapa nya potentiella förutsättningar. Vi är ett entreprenadbolag som erbjuder tjänster inom bygg och anläggning. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen. Vi är cirka 800 medarbetare och finns i regionerna Väst, Öst och Syd. I regionerna erbjuder vi entreprenader inom allt från anläggningsprojekt, samhällsfastigheter, kommersiella fastigheter och bostäder till mer komplexa projekt där fokus ofta ligger på samhällsnytta med idrott och hälsa i fokus.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons