Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-20

Har du ett stort intresse för affärer? Då har vi jobbet för dig. Enheten för Inköp och upphandling ingår i ekonomiavdelningen och ansvarar för stöd till Region Jämtland Härjedalens verksamheter vid upphandlingar. Enheten ska säkerställa att upphandling sker i enlighet med gällande lagstiftning och regelverk och med iakttagande av organisationens politiska beslut, inriktningsdokument och policys. Region Jämtland Härjedalens totala värde av inköp av varor och tjänster uppgår till ca 3 miljarder kronor per år. Enheten består av, avtalscontroller, inköpare, materialkonsulenter, upphandlare, miljöcontroller, jurist samt medarbetare inom e-handel och avropsfunktionen för bemanningstjänster. I dagsläget 25 personer, varav 12 upphandlare. Enheten utvecklas ständigt för att kunna möta verksamheternas behov och marknadens utveckling. ARBETSUPPGIFTER Vi söker dig som har ett stort intresse för affärer och service till 1-2 tjänster som upphandlare, då två av våra upphandlare går vidare till andra äventyr. Som upphandlare ansvarar du för hela processen när det gäller genomförandet av upphandlingar av varor och avtalsuppföljning. I dessa tjänster ingår att upphandla förbrukningsprodukter av sjukvårdskaraktär till vårdens verksamheter samt hantera avtalsuppföljning. Arbetet sker på uppdrag av och i samarbete med olika verksamheter inom Region Jämtland Härjedalen. Det är viktigt att vara lyhörd och förstå dessa verksamheters behov och kunna anpassa detta till LOU (Lagen om offentlig upphandling). Tjänsten ingår i ett team som upphandlar förbrukningsmateriel där du samarbetar med andra upphandlare och materialkonsulenter för att möta vårdens behov på bästa sätt. Arbetet innefattar hela flödet från behovs- och marknadsanalys till anbudsförfrågan, utvärdering och uppföljning av avtal. Arbetets komplexitet gör att du behöver hantera olika uppgifter och upphandlingar parallellt. Du kommer att ha ett nära samarbete med expertgrupper från organisationens verksamheter och ha kontakt med våra leverantörer. Du deltar i interna och externa nätverk samt i enhetens utvecklings- och förbättringsarbete. Du är själv ansvarig för att driva upphandlingsprocessen framåt vilket kräver driv, ett taktiskt tankesätt och en hög grad av effektivitet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskole-/universitetsutbildning, gärna inom omvårdnad. Vi ser gärna att du också har dokumenterad erfarenhet av upphandling och/eller projektledning eller annan relevant utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För uppgiften behöver du ha förmåga att se möjligheter, ta initiativ och nå resultat. Som person är du trygg i dig själv och du tar ett stort ansvar för ditt egna arbete, är noggrann, flexibel och drivande. Du har även god samarbetsförmåga samt är bra på att etablera och behålla relationer. Detta är viktigt då du växlar mellan att arbeta självständigt och i team. Goda kunskaper i Word och framförallt i Excel är en förutsättning samt att du har mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift. Datorvana krävs då vi dagligen arbetar i olika system. I urvalsprocessen kommer stor vikt att fästas vid dina personliga egenskaper, för att både du och vi ska trivas att arbeta tillsammans. Vi kan komma att kalla till intervju under ansökningstiden. ÖVRIGT Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 2
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons