Om tjänsten

Besök hemsida
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-19

Göteborgs Stads Leasing AB (GSL) är ett leasingbolag ägt av Göteborgs Stad. Vårt fokus är att erbjuda attraktiva och gröna leasinglösningar för fordon, maskiner, mikromobilitet samt övrig lös egendom och att ge god service till stadens förvaltningar och bolag. Vi hanterar också en stor del av stadens post-, paket- och matleveranser genom vår transportverksamhet. Vi driver arbetet kring flera viktiga mål i Göteborgs Stads miljö- och klimatprogram såsom en fossilfri fordonsflotta 2023, fossilfri maskinpark 2025/2030 och ansvar för strategin Cirkulär ekonomi. Vi arbetar för att bidra till en hållbar stad genom att minska stadens kostnader och påverka stadens verksamheter till att göra gröna val. Vi arbetar för måluppfyllnad inom flera av områden i stadens ambitiösa elektrifieringsplan och deltar i olika innovationsprojekt inom vårt ansvarsområde. Vi är en attraktiv arbetsplats bestående av totalt fem enheter med cirka 100 medarbetare och vi omsätter totalt 800 mkr. ARBETSUPPGIFTER Affärsenheten Operationell Leasing erbjuder fullserviceleasing till Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår fordonsflotta består av ca 2 300 fordon där vi sköter all service och underhåll. Affärsenheten består av tre avdelningar, Fleet Management, Servicemarknad och Hyrbilscenter och vi är total 47 medarbetare. Vi behöver förstärka vårt team med ytterligare en reservdelsplanerare till vår serviceverkstad som ska ansvara för planering, inköp, logistik, administration, uppföljning och lagerhållning av reservdelar och däck. Samt serva våra fordonstekniker. I uppdraget ingår att ansvara för arbetet med våra kemikalier. Har du ett brinnande intresse för fordon, är tekniskt kunnig och är duktig på administration? Är du ansvarstagande, drivande och vill vara med och optimera våra flöden och ansvara för vår kemikaliehantering? Då har vi jobbet för dig! I dina arbetsuppgifter som reservdelsplanerare ingår bland annat att; • Förplanera reservdelar till våra fordonstekniker samt upprätta serviceprotokoll • Köpa in och lämna ut reservdelar till våra fordonstekniker • Ansvara för lagerhållning av reservdelar samt hantera in- och utgående gods • Hantera alla förekommande inköp till verkstaden • Arbeta i Chemsoft gällande inköp av kemikalier • Ansvar för lager, inköp samt inventering • Uppföljning och administration inkl fakturering Hantera besiktningar av fordon Som Kemikalieansvarig arbetar du med att säkerställa kemikaliesäkerhet inom avdelningarna bilverkstad, däckverkstad samt bilvård. I dina arbetsuppgifter som Kemikalieansvarig ingår bland annat att; •Inventering av kemikalier •Chemsoft, granskning, SDB och riskbedömning för nya produkter i samråd med hållbarhetskoordinator och extern konsult. •Substitution •Förvaring och hantering av kemikalier •Behov av skyddsutrustning •Kommunikation kring nya eller ändrade rutiner •Delta i det interna hållbarhets- och miljönätverket •Genomföra fysisk inventering av kemikalier och administrerar och samordnar information i Chemsoft samt rensar ut gamla eller icke nödvändiga kemikalier. •Tillser att nya kemikalieprodukter som tas in granskas och riskbedöms samt att det finns tillgängliga relevanta säkerhetsdatablad i verksamheten. •Arbetar för att ersätta farliga kemikalier med bättre alternativ. •Arbetar för att kemikalier hanteras och förvaras på ett säkert sätt i verksamheten. •Arbetar för att relevant skyddsutrustning finns tillgänglig KVALIFIKATIONER För att vara framgångsrik i rollen ställer vi stora krav på personliga egenskaper och lämplighet. Vi söker dig som drivs av att prestera resultat och att utifrån kundnytta och effektivitet planera och optimera flödet av reservdelar för verkstadens uppdrag och att säkerställa säker hantering av kemikalier. Du arbetar proaktivt, är ansvarstagande, strukturerad och mycket noggrann. Det är viktigt att du är stresstålig och lösningsfokuserad när många saker händer samtidigt. Du kan prioritera och strävar efter att ge så bra service som möjligt. Du ska ha god erfarenhet av reservdelshantering på en verkstad, har fordonsteknisk utbildning och tidigare har arbetat med servicearbete. Det är också mycket viktigt att du är van administratör och är noggrann och strukturerad för att ansvara över flöde, beställningar, fakturagranskning/hantering och uppföljning. Ett krav är därav att du har mycket god datorvana då du kommer hantera olika reservdels- och verkstadssystem och program i Officepaketet. Det är meriterande om du har goda kunskaper inom kemikaliehantering och kemikaliesäkerhet samt i Chemsoft. Det är viktigt att du är snabb på att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och bli självgående. Du har ett förtroendeskapande sätt där lyhördhet, servicekänsla och laganda är ledord och du är duktig på att bygga goda relationer, såväl med kollegor som kunder. Du ska ha relevant 3-årig gymnasieutbildning, eller som arbetsgivaren finner likvärdig. Språkkvalifikationer; flytande svenska i tal och skrift. ÖVRIGT Inom Göteborgs Stads Leasing bedriver vi samhällsviktig verksamhet. Som tillsvidareanställd kommer du därför att bli krigsplacerad inom ramen för Göteborgs Stads Leasings roll i det civila försvaret.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons