Det finns nu en ny version tillgänglig för ledigajobb.se. Klicka på uppdatera eller ladda om sidan för att få tillgång till den nya versionen.
Lyssna på Addpeoples podcast där vi berättar mer om Orkla House Care och rollen som Strategisk inköpare här: https://www.addpeople.nu/lediga-jobb/4545283
Därför är du viktig
Vi på Orkla House Care tillverkar högkvalitativa måleriverktyg som vi är stolta över. Du som vill arbeta med inköpsarbete i en ny roll med stor möjlighet att forma din tjänst kommer bli betydelsefull hos oss. Vill du ha en roll i en internationell inköpsorganisation med såväl strategiskt som operativt fokus? Då kanske vi är rätt för varandra.
Det här är Orkla House Care
Du vet den där känslan av lycka som kommer när du har avslutat ett målningsprojekt? På Orkla House Care arbetar vi varje dag med att hjälpa våra kunder att uppnå den känslan, genom att erbjuda dem de bästa verktygen för deras arbete.
Vi är en ledande leverantör av penslar, rullar och andra måleriverktyg. Dessutom levereras relevanta förbrukningsartiklar som maskering och slipmedel samt städutrustning. Som företag vill vi göra det enklare för våra kunder och konsumenter att lyckas med sina utmaningar inom vår kategori, genom våra varumärken: Anza, Jordan, Harris, Hamilton, Spekter och S. A.M.
Orkla House Care ägs till 100 procent av Orkla ASA och är ett av affärsområdena inom Orkla Consumer and Financial Investments. Verksamheten har cirka 750 anställda och omsätter runt 1,5 miljarder norska kronor. Huvuddelen av produkterna är egenproducerade och distribueras via Bankeryd i Sverige och via Bromsgrove i Storbritannien. På siten i Bankeryd, som också är vårt logistikcentrum, finns förutom fabriksorganisationen också representanter för finans, HR, försäljning, strategiskt inköp, utveckling, kundservice och marknad.
Med en stolt historia, fokus på innovation och i nära samarbete med våra kunder fortsätter vi vår satsning för framtiden. Mer information hittar du på www.orklahousecare.com.
Vår kultur
På Orkla House Care är vi stolta över vårt företag och produkterna vi tillverkar. Vi lyckas genom vårt engagemang, vår kompetens och genom att ha hjärtat med oss i allt vi gör. Känslan på Orkla House Care är familjär, där vi alla är måna om varandra och gärna tar oss tid för socialt umgänge när tillfälle ges! Det finns en gedigen kunskap i vårt företag och med vår naturliga framåtanda kommer vi satsa på ytterligare utveckling inom kvalitetsområdet framåt.
Fokus i din roll
Du som vill påverka din vardag och arbeta med inköpsarbete i en - för oss - helt ny tjänst, kommer bli betydelsefull för Orkla House Care. I rollen kommer du att samarbeta med kollegor inom inköpsfunktionen främst i Sverige och England. Tillsammans med en kategorichef och ytterligare en inköpare på kontoret i Bankeryd kommer du att ingå i ett team som främst ansvarar för råvarumaterialförsörjningen men även för indirekt material på bolaget.
Här kliver du in i en varierad roll med ett stort ansvar där du kommer att arbeta strategiskt med bland annat att leta nya leverantörer (främst inom indirekt material), göra kostnadsanalyser, förhandla med nya/befintliga leverantörer och skriva avtal. Rollen innebär också ett stort administrativt ansvar, då du kommer bli en nyckelperson i resan att införa Orklas centrala leverantörsportal där ett globalt synsätt för koncernen står på agendan framåt.
Om vi får önska
Är det rätt plats för dig?
För att lyckas i denna roll tror vi att du har god samarbetsförmåga, uppskattar att skapa och upprätthålla bra relationer och är öppen och kommunikativ som person. Vidare ser vi att du är av analytisk natur, att du ser till både helhet och detaljer, är noggrann och strukturerad, men samtidigt har förmågan att vara flexibel och anpassningsbar när det behövs.
Passar vår beskrivning in på dig? Visa ditt intresse redan idag!
Bra att veta