OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-19

ValueOne söker en Purchasing Manager för ett konsultuppdrag hos ett tillverkande företag i Linköping. Uppdraget ska tillsättas snarast och löper på sex månader med avsikt att övergå till en tillsvidareanställning efter uppdragets slut.

ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik.

Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du:

  • marknadsmässig lön, som du själv kan påverka
  • tjänstepension
  • sjuk- och vårdförsäkring 
  • friskvårdsbidrag
  • personlig coachning och karriärrådgivning
  • nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar
  • kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org)
Om rollen

Rollen innebär operativt och strategiskt inköpsarbete, där du hanterar alla inköp för företaget. Du kommer att skapa processer för en välfungerande inköpsorganisation samt utveckla planen för strategiskt inköp. Underhåll och byggande av relationer med nya och befintliga leverantörer är centralt för tjänsten liksom viss omvärldsanalys och att följa trender inom material och teknik. Dina arbetsuppgifter inkluderar att leda upphandlings- och inköpsprocesser från start till mål, operativt hantera inköpen och upprätthålla leverantörsnära relationer, förhandling och riskanalys. Du kommer att utvärdera leverantörer och samarbeta samt kommunicera med övriga i organisationen. Vidare ska du sätta strategier och processer för att växa inköpsorganisationen och leda implementeringen av ett inköps- och lagerhanteringssystem.

Resor både nationellt och internationellt förekommer.

Erfarenhet och kompetens

Vi söker dig med högre utbildning inom teknik, ekonomi eller liknande utbildningsområde alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har flerårig erfarenhet av internationellt inköpsarbete samt erfarenhet av taktiskt/strategiskt inköp och inköp av avancerad teknik. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Branscherfarenhet från tillverkande industri inom elektronik eller sensorer är meriterande. Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att arbeta med ERP-system är önskvärda.

Som person är du prestigelös, pragmatisk, drivande och ansvarstagande. Du har god social kompetens och förmåga att bygga och utveckla relationer, är ordningsam, analytisk, affärsmässig och en problemlösare. Vi ser gärna att du har ett tekniskt intresse. 

Ansökan

Varmt välkommen med din ansökan! Vi hanterar ansökningar och tillsätter uppdrag löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta Per Nyberg på telefon: 073 152 02 78 alternativt 010 332 29 20.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons