Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-19

Är du en stjärna på att ge service och brinner för att arbeta i en koordinerande roll? Är du dessutom passionerad för friluftsliv och äventyr? Då kan rollen som Kundtjänstmedarbetare vara perfekt för dig! Petzl, ledande inom klätter- och fallskyddsutrustning, söker just nu en norsktalande Customer Service Agent till teamet i Kista. Välkommen med din ansökan redan idag – vi tillämpar löpande urval. OM TJÄNSTEN Petzl är en ledande aktör inom fallskydd och klätterutrustning och är verksamma i stora delar av världen. Petzl tillverkar utrustning både för sportklättrare såväl som och till företag som använder deras produkter för att kunna jobba säkert. De är just nu i en spännande tillväxtfas och har suttit i Kista sedan 2020 där de har sitt nordiska huvudkontor. På kontoret i Kista är de 16 anställda, och har runt 1100 anställda runtom i världen. Som Customer Service Agent hos Petzl kommer du att ingå i ett team på fyra personer där man representerar alla nordiska språk och bemöter Petzls kunder över hela Norden. I denna roll kommer det vara fokus på Petzls norska kunder. I rollen som Customer Service Agent har du breda arbetsuppgifter där du utöver kundservice även får ansvara för och sätta dig in i logistikrelaterade uppgifter. Ditt ansvar kommer relatera till allt inom kundens ärende från att en beställning kommer in tills att ordern är levererad och fakturan är betald. Hos Petzl erbjuds du: - En trivsam och familjär arbetsplats med en öppen och lättsam stämning bland alla medarbetare - Arbete i ett tryggt & supportande team - Goda utvecklingsmöjligheter ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Hantera inkommande ärenden via telefon, mejl och chatt * Svara på vanliga frågor gällande pris, leveransinfo och offerter mm. * Administrera reklamationer och betalningspåminnelser samt bevaka leveranser * Arbeta med administrativa logistikrelaterade uppgifter som koordinering av leverans till lagret, se över nyckeltal osv VI SÖKER DIG SOM - Är flytande i norska och engelska, både i tal och skrift - Har minst två års erfarenhet inom kundservice - Har viss arbetslivserfarenhet inom supply chain eller logistik - Har erfarenhet av att arbeta i system som SAP och Salesforce Det är meriterande om du har: - Erfarenhet inom klättring, antingen professionellt eller genom ett personligt intresse För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Problemlösande - Serviceinriktad - Anpassningsbar - Samarbetsinriktad Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Petzl här.

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet 6 Månader eller längre
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons