OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida jobbify.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-17

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Support

Kan du LAS? Då är du perfekt för oss! Är du tekniskt kunnig? Då är du också perfekt för oss! Vi har många önskemål i annonsen, men vi förstår att vi kanske inte kan få allt från start. Sök därför till oss och lär dig resten på vägen. Vi letar efter dig som är en proaktiv problemlösare med tekniskt intresse och som vill vara en del av ett engagerat supportteam samt arbeta nära våra kunder.

Om oss

Vi på WinLas utvecklar framtidens programvaror och strävar efter att vara en av Skaraborgs mest attraktiva IT-arbetsgivare. Vi är en agil organisation med högt självledarskap där vi stöttar varandra och ständigt utforskar nya möjligheter.

Hur vi jobbar

Vi värdesätter att skapa en arbetsmiljö där du får vara en del av ett välfungerande och engagerat team. Du kommer samarbeta mycket med våra kunder och andra kollegor.

Din vardag

Som en del av vår support kommer du att:
  • Stödja våra kunder genom att svara på frågor om våra program och integrationer.
  • Hantera ärenden i vårt ärendehanteringssystem.
  • Hjälpa kunder över telefon eller via digitala mötesverktyg.
  • Felsöka och lösa allt från enklare till komplexa tekniska problem.
  • Vid behov eskalera problem för djupare teknisk support.
  • Omvärldsbevaka och fånga in kundernas behov för att förmedla dessa vidare i organisationen.
  • Säkerställa att SLA-krav uppfylls.
  • Underhålla driftskunder.
  • Förvalta interna system.
  • Ta fram kundmaterial för manualer, utbildningar eller helpdesk.

Ibland kommer du även att

  • Delta i eller hålla kundutbildningar.
  • Testa våra program innan versionssläpp.
  • Delta i processutveckling.

För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har

  • Ett starkt tekniskt intresse och en grundläggande förståelse för IT och teknik.
  • En problemlösningsorienterad, strukturerad och noggrann arbetsstil.
  • En nyfikenhet och vilja att ständigt lära dig nya saker.
  • God kommunikationsförmåga och ett kundfokuserat arbetssätt.
  • Eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet.
  • Erfarenhet från support eller kundservice.
  • Kunskap om LAS.
  • Intresse av att använda AI i din vardag.
  • God hantering av svenska i tal och skrift.

Vi erbjuder

  • En dynamisk arbetsmiljö där du får vara en del av ett välfungerande och engagerat supportteam.
  • Möjlighet till kompetensutveckling med avsatt tid för detta.
  • Konkurrenskraftiga förmåner som minst motsvarar vad man kan förvänta sig i branschen.

Övrigt

  • Anställningsform: Tillsvidareanställning
  • Sysselsättningsgrad: 100%
  • Arbetsplats: Falköping med möjlighet till distansarbete.
  • Tillträde: Enligt överenskommelse
Vi tror på att team som har medlemmar med olika bakgrund är de mest produktiva teamen. Därför välkomnar vi olika typer av bakgrunder, identiteter och erfarenheter. Vi strävar efter att vara ett bolag med en jämn könsfördelning och välkomnar en breddning av nationella bakgrunder. Vi är också en salig blandning av akademiker och självlärda. En varierad ålder har vi också och vi är alla i olika livsfaser med exempelvis familj. Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!  

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons