OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida quest.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-17

Åt vår kund söker vi en Utbildningskoordinator/PMO-support som kommer att ansvara för att hantera, designa, utveckla, samordna och planera genomförandet av alla utbildningsprogram. Du kommer att övervaka deltagarnas utbildningsvägar och utveckling i projektet.

PMO-supportens ansvarsområden inkluderar att organisera våra kunders interna arkivsystem (Sharepoint), boka och bekräfta workshops/möten, följa upp med intressenter om beslut och åtgärder, etc.

Bakgrund:

NG PLM-programmet söker en flexibel och strukturerad teammedlem till CM-teamet och PMO-teamet. Denna roll delas mellan de två teamen, där fokus kommer att variera beroende på schemat.

För att lyckas med den affärstransformation som krävs förstärker vi vårt centrala förändrings-/utbildningsteam med en supportresurs inom NextGen PLM. Denna roll kommer att vara en del av en omorganisation av förändringsteamet, vilket gör det till en spännande tid att ansluta sig till vår resa när vi expanderar!

PLM Beskrivning:

Kunden har identifierat PLM som nyckeln för sin övergång till nya affärsmodeller. Ett program har startats för att etablera vår nästa generations PLM-plattform, med fokus på att bli digitaliserade, bemästra komplexitet, excellera i agilitet och säkerställa en tillförlitlig IT-ryggrad. Den gemensamma PLM-plattformen kommer att globalt integrera våra affärsfunktioner, såsom Produktledning, Forskning & Utveckling, Tillverkning, Inköp och Eftermarknad, över cirka 10 utvecklingsplatser och 30 fabriker. PLM-plattformen kommer att hantera ett stort antal produkter - utvecklade internt, med samarbetspartners samt insourcade.

Huvudsakliga ansvarsområden:
  • Kartlägga årliga utbildningsplaner för olika användargrupper inom NG PLM-programmet tillsammans med teamledaren
  • Marknadsföra tillgänglig utbildning till deltagargrupper och tillhandahålla nödvändig information om sessioner
  • Genomföra organisationsomfattande utbildningsbehovsbedömning och identifiera kompetens- eller kunskapsluckor som behöver åtgärdas
  • Samla in feedback från utbildare och deltagare efter varje utbildningstillfälle och sammanfatta resultat
  • Underhålla uppdaterad läroplansdatabas och utbildningsregister
  • Anskaffa interna och externa utbildningslokaler, catering och utrustning
  • Upprätthålla kommunikation med deltagare före registrering via e-post och Sharepoint
  • Upprätthålla kommunikation med utbildare angående planering och genomförande av utbildningar, material, etc.
  • Hantera NextGen PLM-utbildningsbrevlådan
  • Samordna åtkomst till utbildningsmiljö för deltagare
Krävda färdigheter:
  • Erfarenhet av olika projekt, som systemutbildning, ledarskapsutbildning och utveckling av mjuka färdigheter, är också fördelaktig
  • Identifiera utbildningsbehov och kartlägga utvecklingsplaner för team och individer
  • Erfarenhet av komplexa administrativa uppgifter, helst inom stora internationella organisationer
  • Stark känsla av ansvar för individuella och teamleveranser
  • Starka kommunikationsfärdigheter, utmärkt skriftlig och talad engelska
  • Praktisk erfarenhet av att samordna flera evenemang i en företagsmiljö
  • Förmåga att enkelt tillägna sig kunskap om lärhanteringssystem och webbverktyg
  • Förmåga att genomföra en fullständig utbildningscykel (bedöma behov, samordna, övervaka och utvärdera)
  • Bekantskap med traditionella och moderna jobbutbildningsmetoder och tekniker
  • Kandidatexamen i utbildning, utbildning, HR eller relaterat område
  • Proficient i MS Office, Sharepoint, OneNote och Teams
Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Om oss

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.  

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons