OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-14

Är du en driven administratör som trivs med att ha många bollar i luften? Har du även erfarenhet av arbete med urvalsprocesser inom rekrytering? Då kan denna roll som administratör inom HR och lön vara perfekt för dig! Sök till tjänsten redan idag.

Om uppdraget

Vi söker nu en erfaren administratör inom HR och lön till en myndighet i Norrköping som behöver extra förstärkning på enheten HR/lön i höst. Denna tjänst är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos kund. Uppdraget beräknas starta den 1 oktober 2024 och pågår till 31 december 2024, därefter finns chans till förlängning. Du kommer arbeta på 100% under kontorstider på plats i kundens lokaler i Norrköping. Det finns även möjlighet till distansarbete i samråd med chef.

Dina arbetsuppgifter

I denna roll arbetar du med hantering av specifika administrativa arbetsuppgifter, så som löpande rapporter till andra myndigheter men även förekommande och tilldelade administrativa arbetsuppgifter. Det ingår även i uppdraget att stödja en av kundens sektioner med administrativa arbetsuppgifter. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma i tjänsten är:

  • Sköta administrativa rutiner
  • Planera och samordna
  • Arbeta utifrån fastlagda rutiner
  • Vara ett operativt stöd för verksamheten
  • Formulera brev, protokoll, dokumentation m.m
  • Hantera återkommande arbetsuppgifter, exempelvis kopiering, sortering och posthantering
  • Hantera många kontakter med anställda och allmänhet
  • Göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
  • Göra kalenderbokningar, mötesbokningar
  • Utföra reseplanering
  • Fatta egna beslut utifrån redan kända handlingsalternativ
  • Projektplanering och uppföljning av projekt
  • Skriva protokoll och andra dokument efter anvisningar om sakinnehåll

      Dina kvalifikationer

      • Godkänd gymnasieexamen
      • Relevant eftergymnasial utbildning inom administration
      • Relevant arbetslivserfarenhet
      • Minst 3 års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
      • 3-5 års erfarenhet med administration av uppgifter så som statistikrapportering, protokoll, konferensbokning, rapporter, rutinbeskrivningar, skriva och publicera informationsmaterial på lokalt intranät, allmänna administrativa göromål etc.
      • Erfarenhet av olika urvalsprocesser inom rekrytering
      • Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
      • Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift

      För att passa i denna tjänst ser vi gärna att du har hög initiativförmåga, hög integritet och samarbetsförmåga.

      Meriterande

      • Bred erfarenhet och kunskap inom olikaadministrativa uppgifter
      • Du bör vara flexibel att ta dig an och sätta dig in i olika uppgifter samt ge förbättringsförslag
      • Erfarenhet av arbete med dokumenthanteringssystem
      • Erfarenhet av arbete i Heroma
      • Tidigare erfarenhet av arbete på HR-avdelning och inom offentlig sektor

        Vad vi erbjuder dig

        Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

        Om ansökan

        Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-06-24.

        Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig,[email protected].

        För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 175 50 00.

        Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001: 2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001: 2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001: 2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

        Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

        Mer info

        Omfattning Heltid
        Varaktighet 3 - 6 Månader
        Antal platser 1
        Lön Fast månads- vecko- eller timlön

        Sök jobbet

        Ansök via arbetsgivarens hemsida

        Skicka ansökan

        Dela annons