OBS! Sista ansökningsdag har passerat för denna annons. Du kan fortfarande läsa om den, men det går inte längra att ansöka.

Om tjänsten

Besök hemsida adecco.se
Omfattning Heltid
Publicerad 2024-06-14

Om tjänsten Vi söker en kvalificerad Administratör för uppdrag hos en statlig myndighet i Norrköping. Enheten HR-Lön behöver förstärka temporärt med en kvalificerad administratör som kan rycka in och hjälpa till med administration inom HR-Lön.  I uppdraget ingår bland annat att hantera specifika administrativa arbetsuppgifter, såsom vissa löpande rapporter till andra myndigheter men även andra förekommande och tilldelade administrativa uppgifter.  Övrigt förkommande arbetsuppgifter kan vara: - Statistikrapportering - Föra protokoll - Sköta konferensbokning - Administrera och skriva rapporter samt rutinbeskrivningar - Skriva och publicerat informationsmaterial på lokalt intranät Uppdragsperiod och omfattning: Uppdraget, som är på heltid, beräknas starta 1 oktober 2024 och pågå till och med 31 december 2024 med möjlighet till förlängning med 3 månader.  Tjänsten utförs på dagtid och är placerad på myndighetens kontor i Norrköping. Möjlighet till visst distansarbete kan finnas när arbetet tillåter och enligt myndighetens distanspolicy. Krav för tjänsten: • Relevant eftergymnasial utbildning inom administration  • Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt  • Minst tre till fem års (3–5) arbetslivserfarenhet som administratör/assistent  • kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift. • Erfarenhet av olika urvalsprocesser inom rekrytering För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning. Meriterande: - Bred erfarenhet och kunskap av administrativa uppgifter av mångahanda slag - Erfarenhet av HR och lönesystemet Heroma - Erfarenhet av att arbetat med dokumenthanteringssystem - Arbetslivserfarenhet från HR avdelning inom offentlig sektor   Om dig Du är flexibel och kan snabbt ta dig an och sätta dig in i olika arbetsuppgifter på ett bra sätt. Vidare ser vi att du har hög integritet och initiativförmåga samt tar egna initiativ till olika effektivitets/förbättringsförslag. Att du dessutom trivs i en roll där du levererar service på hög nivå med en god samarbetsförmåga ser vi som en självklarhet. För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-06-24. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via växel 010 – 173 73 00 alternativt [email protected]  Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]  Välkommen med din ansökan!

Mer info

Omfattning Heltid
Varaktighet Tillsvidare
Antal platser 1
Lön Fast månads- vecko- eller timlön

Sök jobbet

Ansök via arbetsgivarens hemsida

Skicka ansökan

Dela annons